برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۸۵ زائر خراسان شمالی به سرزمین وحی اعزام شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۸۵ زائر خراسان شمالی به سرزمین وحی اعزام شدند

ایرنا/ مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: سهمیه حج عمره مفرده این استان ۸۵ نفر اعلام شد که در قالب یک کاروان امروز(دوشنبه) از فرودگاه مشهد به سرزمین وحی اعزام شدند.

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع این کاروان ۸۳ نفر زائر و ۲ نفر عوامل اجرایی شامل روحانی و مدیر گروه هستند.

وی افزود: ۷۰ درصد از این کاروان نیز زائران شیروانی و مابقی از سایر شهرستان ها این استان هستند.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی تصریح کرد: تمامی اقدامات و تدارک لازم برای اعزام این کاروان به سرزمین وحی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: سهمیه حج تمتع امسال نیز یکهزار و ۱۶۵ نفر اعلام شده بود که این تعداد زائر در قالب هشت کاروان از فرودگاه مشهد به سرزمین وحی اواخر اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد که از این تعداد؛ ۶ کاروان شیعه و ۲ کاروان نیز اهل سنت هستند.

قاصری هزینه حج سال آینده را یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: اعزام حجاج از ۲۵ اردیبهشت به سرزمین وحی انجام می شود و برگشت آنان نیمه دوم تیرماه است.

قاصری گفت: در مجموع ۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر در استان واجد شرایط و در نوبت تشرف به حج تمتع هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته یکهزار و ۴۰۰ نفر از هم استانی ها به حج تمتع مشرف شده بودند که از این تعداد یکهزار و ۳۶۱ نفر زائر و مابقی عوامل اجرایی بودند.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی افزود: گذرنامه متقاضیان باید تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۳ اعتبار داشته باشد و بعد از ثبت نام قطعی زائران زیر پوشش معاینات پزشکی قرار می گیرند و همچنین کلاس های آموزشی نیز برای آنان برگزار می شود.

قاصری تصریح کرد: همایش سراسری زائران برنامه ریزی خواهیم کرد تا زائران مناسک حج را آموزش ببینند.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today