برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مدیریت بحران استان یزد به حالت آماده‌باش کامل درآمد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مدیریت بحران استان یزد به حالت آماده‌باش کامل درآمد

ایرنا/ مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، صدور هشدار نارنجی و تشدید سامانه بارشی در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت، این مدیریت در آماده باش کامل است.

محمدعلی ملک‌زاده بافقی، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اظهار کرد: با توجه به هشدار نارنجی و همچنین بارش های زیاد و اینکه احتمال سیلابی شدن رودخانه ها در اکثر شهرستان های استان پیش بینی شده هشدارهای لازم داده شده و از همه دستگاههای اجرایی درخواست کردیم با آمادگی کامل انجام وظیفه کنند.

وی ادامه داد: همچنین به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه ای استان نیز در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها هشدار داده می شود تا از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز درخواست داریم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند و هشدارهای داده شده را جدی بگیرند.

ملک‌زاده اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان باید همه ادارات خدمات رسان و همچنین دستگاههای اجرایی آمادگی صد در صدی را داشته باشند و هیچگونه کوتاهی و اهمال در این زمینه پذیرفتنی نیست چون با جان و مال مردم در ارتباط است .

اداره کل هواشناسی استان یزد، هشدار سطح نارنجی برای سه روز آینده صادر کرده و از بارش‌های سنگین باران و آبگرفتگی معابر، تگرک و تندباد و حتی شکستن درختان خبر داده است.

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today