برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برنامه‌های «روز ملی خلیج فارس» در جزیره قشم اعلام شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
برنامه‌های «روز ملی خلیج فارس» در جزیره قشم اعلام شد

ایرنا/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با روز ملی خلیج فارس برنامه‌های متعددی با هدف یادآوری اهمیت و صیانت از نام دریای تمدن ایرانی از هفتم تا سیزدهم اردیبهشت‌ماه جاری در سواحل این جزیره آغاز می‌شود.

محمد غفاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه مهارت‌های دانش‌آموزان هنرستان‌های قشم با بیش از ۵۰ غرفه فنی و هنری از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت همراه با اجرای اقدامات فرهنگی و تجلیل از معلمان در هر شب از نمایشگاه از جمله این برنامه‌ها است.
وی برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی «تیتوک» و تجلیل از ۳۰ اثر برگزیده به همراه آغاز به کار باشگاه نویسندگان نوجوان جزیره قشم با حضور اردشیر رستمی چهره شناخته شده ادبیات و رسانه را برای شنبه شب هشتم اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۱۹ تا ۲۱ از دیگر برنامه های هفته ملی خلیج فارس اعلام کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: برگزاری شب شعر و موسیقی خلیج فارس به همراه شعرخوانی شاعران برجسته بندرعباس و قشم با حضور میلاد عرفان‌پور همراه با اجرای موسیقی توسط استاد محمد منصوری وزیری و فرج ناظری برای یکشنبه شب نهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ از دیگر برنامه های این هفته است.
غفاری اضافه کرد: برگزاری نشست علمی چگونگی احیای مکتب فرهنگی هنری خلیج فارس با حضور اساتید دانشگاه تهران با اجرای برنامه ملی در قلعه تاریخی جزیره قشم در سالروز خرج پرتغالی‌ها از نگین خلیج فارس با اجرای موسیقی و برنامه‌های مختلف آیینی، نورپردازی و آتش‌بازی برای روز دوشنبه دهم اردیبهشت در ساعت ۱۰ صبح و ۱۹ عصر برنامه ریزی شده است.
این مسئول فرهنگی کارگاه اجرا و تولید همزمان ۳۰ تابلوی نقاشی خلیج فارس توسط ۳۰ هنرمند قشمی با تکنیک‌های مختلف نقاشی در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت را از دیگر برنامه های روز ملی خلیج فارس اعلام کرد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اجرای برنامه شب داماهی به منظور تجلیل از زنان اثرگذار قشم در نخستین شب از سری برنامه‌های معرفی اسطوره‌ها و افسانه‌های خلیج فارس همراه با اجرای تئاتر و موسیقی و رونمایی از عروسک داماهی نیز برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه جاری تدارک دیده شده است.
وی همچنین از شروع به کار مراکز دانشگاهی فرهنگی هنری همچون دانشگاه هنر شعبه قشم و مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم، پخش مستند زندگی‌نامه سدیدالسلطنه با حضور کارگردان و عوامل به همراه نقد و بررسی، برگزاری نشست عکاسان خلیج فارس، رونمایی از انیمیشن‌های دانش‌آموزان درباره اسطوره‌های خلیج فارس، برگزاری جشنواره‌های غذا و مراسم اختتامیه با برگزاری مراسم قشم بوم در شهر سوزای سرزمین آب و آفتاب را به عنوان دیگر برنامه های هفته گرامیداشت خلیج فارس نام برد.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today