برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ساخت ۵۰ درصدی مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
ساخت ۵۰ درصدی مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

صدا و سیما/ ساخت مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی به پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد رسید.

در ۳ زلزله دوسال قبل خوی بیش از ۴۰۰ باب کلاس درس در مناطق روستایی و شهری خوی دچار آسیب شده بودند که ۳۱۳ کلاس درس تعمیراتی و ۱۲۳ کلاس درس نیز تخریبی بودند.
یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از روند ساخت مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی اظهار کرد: در زلزله‌های متعدد ۲ سال قبل خوی ۳۵ باب مدرسه با ۳۱۳ کلاس درس دچار خسارت شده بودند که همه این مدارس و کلاس‌های درس مطابق با استاندارد‌های لازم به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و خیران بازسازی و تعمیر شدند.
وی افزود: در زلزله‌های خوی ۱۴ باب مدرسه با ۱۲۳ کلاس در نیز تخریب شده بودند که با توجه ویژه دولت و استاندار آذربایجان غربی عملیات بازسازی و احیای این مدارس بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و ساخت آنها آغاز شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ساخت این مدارس مطابق با استاندارد‌های لازم هم اکنون بطور میانگین از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی تاکید کرد: با تلاش اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان همه این مدارس تا مهرماه و آغاز سالتحصیلی جدید تکمیل و آماده بهره برداری می‌شوند.
رهبر دین اعتبارات این طرح‌ها را بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
در کنار دولت خیران شهرستان خوی هم از کار نیک مدرسه سازی و کمک به بازسازی مدارس خسارت دیده از زلزله عقب نماندند.
مدرسه ۶ کلاسه خیرساز مرحوم گلوانی هم یکی از این مدارس است که امروز در خوی به بهره برداری رسید.
این مدرسه شش کلاسه با ۷۵۰ متر مربع زیر بنا  و با ۸ میلیارد تومان اعتبار توسط حاج حسین گلوانی بیاد پسر مرحومش تامین اعتبار و احداث  شده که امکان تحصیل ۱۸۰ دانش آموز را فراهم ساخت.
علی نژاد فرماندار خوی در آئین افتتاح این مدرسه با تقدیر از خیران در بازسارزی و نوسازی مدارس در ایام زلزله در خوی  گفت: خیران از بدو تاسیس مجمع خیران مدرسه ساز تاکنون  ۱۳۶ باب مدرسه را بابیش از ۸۰۰ کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده اند.
تکاور رئیس مجمع خیران مدرسه ساز در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: خیران در نوسازی و بازسازی ۴۶ باب مدرسه مشارکت داشتند  که ۲۵ باب از این مدارس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است.
وی افزود: ۱۲ باب مدرسه خیرساز نیز آماده بهره برداری است که بزودی افتتاح می‌شوند.
امام جمعه خوی هم در این آئین گفت: کار‌های جهادی مختلف در کشوور انجام می‌شود که یکی  از آنها عمل نیک  مدرسه سازی است.
حجت الاسلام قاسم خانی افزود: قطعا اگر خیران مدرسه ساز بیش از پیش در این عرصه فعال باشند در جبران کمبود فضا‌های آموزشی بسیارنقش موثری خواهند داشت.
شهرستان خوی در امر مدرسه سازی به همت خیران در جایگاه‌های برتر کشوری قرار دارد.
با بهره برداری از مدارس دست ساخت در شهرستان خوی برای بیش از ۵ هزار دانش اموز فضای تحصیلی و آموزشی مناسب فراهم می‌شود.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today