برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کلاهبرداری از طریق سایت دیوار همچنان قربانی می‌گیرد

منبع
پليس فتا
بروزرسانی
کلاهبرداری از طریق سایت دیوار همچنان قربانی می‌گیرد

پلیس فتا/ رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمود.

سرهنگ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت شخصی در سایت دیوار اقدام به فروش مغازه نموده که پس از واریز وجه از طریق شاکی مغازه به وی تحویل داده نشده است.
کیخا ادامه داد: پس از ارائه مستندات توسط شاکی و اقدامات تخصصی واطلاعاتی صورت گرفته توسط افسران پلیس فتا این استان متهم مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس احضار گردید. 
این مقام سایبری تشریح کرد: متهم پس از حضور در این پلیس در ابتدا منکر بزه انتسابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان علاوه بر اعتراف به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و ابراز ندامت و پشیمانی نمود لذا در پایان پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.
سرهنگ کیخا در ادامه افزود: در خصوص آگهی‌های جعلی با هدف کلاهبرداری در سایت دیوار، طی چندین مرحله از طریق پلیس فتا تعاملات لازم با مدیریت این سایت صورت گرفته، همچنین در تمام آگهی‌های مندرج در این سایت هشداری از سوی پلیس فتا مبنی بر اطمینان از انجام معامله و پرداخت وجه ارائه شده است.
این مقام مسئول به مردم هشدار داد: سایت «دیوار» در پیامی آموزشی اعلام کرده که این سایت، هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله افراد ندارد، لذا علی رغم این هشدارهای امنیتی در صورتی که افرادی قربانی کلاهبرداران شوند باید شکایت فرد از طریق سیستم قضائی به پلیس فتا ارجاع داده شود، که در این صورت حتما مورد رسیدگی قرار می گیرد و بزهکاران از رصد و پیگری پلیس، در امان نیستند.
این مقام انتظامی از هموطنان خواست: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.gov.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری  و یا با شماره گیری 096380 با همکاران ما در پلیس فتا در میان بگذارید.

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today