برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۵۴ هزار دانش‌آموز گلستانی سفیر سلامت مدارس هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۵۴ هزار دانش‌آموز گلستانی سفیر سلامت مدارس هستند

ایرنا/ رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان از فعالیت ۵۴ هزار دانش‌آموز به‌عنوان سفیر سلامت مدارس استان خبر داد و گفت: این تعداد، یک‌هزار نفر بیشتر از آمار سال تحصیلی گذشته است.

حسن‌علی طهماسبی، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان در آیین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت گلستان در گنبدکاووس اظهار کرد: دانش‌آموزان یک‌هزار و ۵۵٠ اثر به دبیرخانه شهرستانی هشتمین جشنواره سفیران سلامت گلستان ارسال کردند که ۳۲٠ اثر آن به مرحله استانی راه یافت.
وی اضافه کرد: در هشتمین جشنواره سفیران سلامت که با رویکرد ارتقای دانش بهداشتی دانش‌آموزان برگزار شد، افزون بر ۶ هزار نفر شرکت کردند.
طهماسبی ادامه داد: از مجموع آثار راه یافته به مرحله استانی، ۶۲ اثر به مرحله کشوری معرفی شد که برای نخستین بار دانش‌آموزان و فرهنگیان گلستان ۱۵ رتبه برتر کشوری کسب کردند.
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گلستان همچنین با اشاره به طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی استان اظهار کرد: این طرح در هزار و ۲۹۳ آموزشگاه مقطع ابتدایی اجرا شد و ۲۱۵ هزار دانش آموز از آن برخوردار شدند.
وی از تعمیر و بهسازی سرویس بهداشتی ۴۲۰ مدرسه گلستان به‌خصوص در مناطق کم برخودار در سال‌جاری با اعتبار تقریبی ۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: طرح غربالگری مشکلات بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان هم درحال انجام است.
محمد غنی‌پور سرپرست آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: این جشنواره در سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم در گلستان برگزار شد و ۱۳ نفر از دانش آموزان این شهرستان به‌عنوان برگزیده استانی و سه نفر به‌عنوان برگزیده کشوری تجلیل شدند.
سفیران سلامت مدارس، دانش‌آموزان داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی مرتبط با حوزه‌ سلامت هستند که وظیفه آنان آموزش و انتقال مفاهیم بهداشتی از جمله «رعایت بهداشت فردی، اجتماعی، روان، تغذیه صحیح و اصولی، تحرک بدنی و رعایت فرهنگ ترافیکی» به دیگر دانش‌آموزان است.
عباس توسن سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان هم در پایان این مراسم به خبرنگاران گفت: در سال تحصیلی جاری افزون بر ۲٠ هزار بسته بهداشتی اولیه ویژه دانش‌آموزان دختر در مناطق کم‌برخودار و محروم استان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال توزیع شد.
استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۲۰ هزار نفر آن دانش‌آموز هستند.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today