برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گروه بین‌المللی «ایسکارسا» به طرح‌های مرمتی اصفهان کمک می‌کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
گروه بین‌المللی «ایسکارسا» به طرح‌های مرمتی اصفهان کمک می‌کند

ایرنا/ سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: کمیته بین‌المللی مرمت میراث فرهنگی (ایسکارسا) پیگیر کمک‌های مادی و معنوی برای طرح‌های شاخص مرمتی استان به‌ویژه میدان امام (نقش جهان) خواهد بود.

کمیته آنالیز و مرمت میراث فرهنگی ایسکارسا یکی از سازمان‌های مردم نهادِ بین‌المللی است که زیر نظر یونسکو فعالیت دارد؛ این کمیته ضمن بررسی آثار تاریخی به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده در این آثار را ارزیابی می‌کند.
کمیته ایسکارسا در سه روز گذشته از طرح‌های مرمتی گنبد مسجدهای امام (جامع عباسی) و شیخ لطف الله اصفهان و همچنین برخی آثار تاریخی شهرستان نطنز از جمله «مسجد جامع نطنز»، بقعه «شیخ عبدالصمد» و آتشکده ساسانی بازدید کردند.
شهرام امیری روز یکشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: طبق توافق اداره کل میراث فرهنگی با گروه بین المللی ایسکارسا مقرر شد اصفهان طرح‌های دفع رطوبت در اطراف مسجد امام (جامع عباسی) و همچنین پیاده‌راه‌سازی مجموعه میدان امام (نقش جهان) را در اختیار این گروه قرار دهد و آنها نیز به طرح‌های مرمتی شاخص اصفهان کمک‌های مادی و معنوی داشته باشند.
وی با بیان اینکه دیدار با گروه بین‌المللی ایسکارسا در اصفهان مقدماتی بود، اظهار کرد: اعضای این کمیته از اَبَر پروژه‌های مرمتی استان از جمله آتشکده ساسانی نطنز که به‌طور کامل بازآفرینی شده بود و همچنین مرمت گنبدهای مسجد امام (جامع عباسی) و شیخ لطف الله اصفهان بازدید و اعلام رضایت کردند.
امیری اضافه کرد: اعضای ایسکارسا تقاضا داشتند پرونده‌های مرمتی مسجد جامع نطنز، بقعه شیخ عبدالصمد و آتشکده ساسانی نطنز در اختیار آنها قرار گیرد تا طرح های پژوهشی و حفاظتی در رابطه با آنها ارائه کنند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی که یکهزار و ۹۴۰ اثر ثبت ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی شده است و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today