برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بازداشت اعضای یک باند کلاهبرداری به روش اسکیمینگ در زنجان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بازداشت اعضای یک باند کلاهبرداری به روش اسکیمینگ در زنجان

ایسنا/ اعضای یک باند کلاهبرداری به روش اسکیمینگ (کپی کارت بانکی) پس از سرقت حدود ۹ میلیارد ریال بازداشت شدند.

سرهنگ سیداحمد موسوی، رئیس پلیس فتای استان زنجان اظهار کرد: پس از گرفتن اظهارات شاکی‌ها و بررسی‌های فنی معلوم شد، متهم یا متهمان پس از کپی کردن کارت‌های بانکی مالباختگان به‌وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این پرونده، چهار نفر متهم در استان‌های هم‌جوار شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتای استان زنجان انتقال داده شدند.

وی بیان کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهمان منکر بزه ارتکابی شدند، اما پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم، اعلام کردند که به‌عنوان نگهبان پارکینگ عمومی پس از کپی کارت بانکی رانندگان، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کردند.

او با بیان اینکه متهمان در اظهارات خود به کپی‌برداری از کارت بانکی بیش از ۴۰ نفر به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال با این شگرد اعتراف کردند، افزود: متهمان وجوه سرقتی را صرف خرید طلا و سکه کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای زنجان تاکید کرد: مردم برای پیشگیری از کپی شدن کارت بانکی، عملیات بانکی را خودشان انجام دهند و از ارائه رمز کارت به افراد دیگر خودداری کنند. حتی اگر اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان نصب باشد، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: وب‌سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.gov.ir) مرجع کامل اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را بگیرند و در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره