برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واگذاری بناهای تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واگذاری بناهای تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی

ایرنا/ مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای آنهاست و آگهی مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی خانه آصف منتشر شده است.

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از چهار بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.
وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شده است.
وی ادامه داد: خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا واگذار می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.
طبق اعلام روح‌الله محمدی، رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، بافت تاریخی این شهر با ۲۴۵ هکتار وسعت مربوط به محدوده‌ای شامل مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و خانه‌ها و آثار همجوار است و اغلب خانه‌ها که به رجال، تجار و شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار دوران مختلف تعلق داشته و اکنون نیز سرپا مانده‌اند در محدوده بافت تاریخی اردبیل بنا شده‌اند.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today