برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مه غلیظ و کاهش دید در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مه غلیظ و کاهش دید در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایرنا/ رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مه غلیظ و گرد و خاک منجر به کاهش دید افقی در جاده های استان به ویژه شهرستان بویراحمد شده است.

ولی بهره مند، رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: میزان دید افقی بامداد امروز در شهر یاسوج تا ۱۰۰ متر هم کاهش یافت.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:پدیده مه گرفتگی و کاهش دید در شهرهای گرمسیری استان باعث کندی تردد در محورهای ارتباطی شده و نیاز است رانندگان با روشن کردن چراغ ها با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

به گفته کاربران جاده های مسیرهای یاسوج بابامیدان و یاسوج اصفهان بامداد امروز شاهد مه غلیظ بود.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه سامانه بارندگی در استان کاهش دید افقی تا روز شنبه پانزدهم اردیبشهت ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دید افقی در شرایط استاندارد ۱۰ هزار متر است تاکید کرد: در زمان حاضر دید افقی در بقیه مناطق کهگیلویه و بویراحمد عادی است.

بهره مند تصریح کرد: بارندگی از دیگر پدیده های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز گذشته بوده که در یاسوج پنج، دلی خمسیر سه، سینه نمک سه، گنجه ای ۲، تنگ سرخ ۲، منصورخانی کاکان ۲، وزک ۱.۵، یلعه رییسی ۱.۵، سی سخت ۱.۳ میلیمتر باران گزارش شده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سامانه بارشی حاکم بر جو استان که پیش از این درباره آن اطلاع رسانی و هشدارنارنجی داده شده بود تقویت شده گفت: در خصوص این سامانه به تازگی هشدار قرمز صادر شده است.

بهره‌مند افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی از بامداد پنجشنبه ( سیزدهم اردیبهشت ماه) تا عصر همان روز برای استان هشدار قرمز صادر شده است.

وی تاکید کرد: باران شدید باران، خیزش گرد و خاک، رگبار رعد و برق ، وزش باد نسبتا شدید و تگرگ در مناطق مستعد از ویژگی های این سامانه بارشی است.

بهره مند خاطرنشان کرد:صاعقه ،جاری شدن روان آب طغیان رودخانه ها،سیلابی شدن مسیل ها،ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مهم‌ترین خطرات این سامانه بارشی است.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از مستقر شدن عشایر در مناطق مرتفع،پرهیز از فعالیت های کوهنوردی ،خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی از توصیه هایی است که شهروندان برای به حداقل رساندن خسارت ها باید رعایت کنند.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today