برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیش‌بینی تندبادهای موقتی و بارش متناوب باران در استان اردبیل

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیش‌بینی تندبادهای موقتی و بارش متناوب باران در استان اردبیل

ایسنا/ طبق هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان اردبیل، وزش تندبادهای موقتی با بارش متناوب باران و رخداد تگرگ پیش بینی می‌شود.

بر اساس گزارش هواشناسی استان اردبیل، فعالیت سامانه بارشی در تمامی مناطق استان از عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ شروع و اواخر شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ پایان خواهد یافت.

همچنین نوع مخاطره این هشدار نارنجی وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران (گاهی به صورت رگبار باران توأم با رعدوبرق)؛ رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه ها و بارش برف در ارتفاعات به‌ویژه در ارتفاعات سبلان می‌باشد.

آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی؛ برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی اثر مخاطره‌ای این هشدار خواهد بود.

اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر محترم جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری و توصیه به انجام تمهیدات لازم جهت آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات از جمله توصیه‌های لازم به هم‌استانی‌ها است.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره