برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شرق استان سمنان بارانی می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شرق استان سمنان بارانی می‌شود

ایرنا/ اداره کل هواشناسی سمنان با اعلام چهارمین هشدار سطح نارنجی در استان، روزهای جمعه و شنبه را به ویژه در شرق استان بارانی توصیف کرد.

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان اظهار کرد: سامانه ناپایداری از امروز وارد جو استان می‌شود و ضمن اعتبار هشدار زرد شماره پنج، با تقویت فعالیت سامانه بارشی، هشدار نارنجی صادر شد.
ایرج مصطفوی با اشاره به افزایش گرادیان فشار و وزش باد شدید طی هشدار نارنجی برای امروز و فردا، گفت: زمان شروع این هشدار اواخر وقت امروز جمعه تا پایان روز شنبه پیش‌بینی شده است.
وی به نوع مخاطره طی جمعه و شنبه اشاره و اضافه کرد: بارش باران و رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ با شدت بیشتر در نیمه شرقی و ارتفاعات شمال شرقی استان، وزش باد شدید در برخی نقاط با گرد و خاک در غالب نقاط به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب با منطقه اثر نیمه شرقی و ارتفاعات شمال شرق استان سمنان، عمده فعالیت این سامانه ناپایدار جوی است.
به گفته مدیرکل هواشناسی سمنان، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی به دلیل رگباری بودن بارشها، احتمال اختلال در تردد محورها و گردنه‌های شرقی و شمالی به دلیل لغزندگی مه آلودگی و کاهش دید، احتمال تگرگ و خسارت در بخش کشاورزی، و احتمال خسارات ناشی از باد شدید، دور از انتظار نیست.
کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و جویها کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل ها، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام‌ها در نواحی مرتفع، احتیاط در عبور از محورهای استان به دلیل لغزندگی و مه آلودگی، تمهیدات پیشگیرانه لازم جهت کاهش خسارات ناشی از باد شدید، اجتناب از تردد عابران پیاده و نیز پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمانهای نیمه کاره یا سازه های ناپایدار به دلیل باد شدید، کنترل پوشش گلخانه ها برای کاهش خسارات ناشی از باد به همراه تمهیدات لازم در بخش کشاورزی، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان طی امروز و فردا است.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today