برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بهره‌برداری از ناوگان نوسازی‌شده حمل‌ونقل عمومی در قزوین آغاز شد

منبع
برنا
بروزرسانی
بهره‌برداری از ناوگان نوسازی‌شده حمل‌ونقل عمومی در قزوین آغاز شد

برنا/ در مراسمی با حضور مسئولان استانی بهره‌برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قزوین آغاز شد.

در مراسمی با حضور مهدی صباغ شهردار قزوین، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، امیر شفیعی فرمانده لشکر ۱۶ زرهی و سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی بهره‌برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قزوین آغاز شد.
سیدمهدی تقوی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در این مورد اظهار کرد: در این مراسم از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل ۲۵ دستگاه مینی بوس پگاسوس، ۱۸ دستگاه اتوبوس آتروس، ۲۵ دستگاه ون وانا با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد و این خودروها وارد شبکه جابه‌جایی مسافران شهری شدند.
تقوی تصریح کرد: هر دستگاه اتوبوس روزانه به طور میانگین ۳۶۰ مسافر را در شهر قزوین جابه‌جا می‌کند که با ورود چهار دستگاه اتوبوس بنز آتروس و هشت دستگاه ون و مینی‌بوس‌های جدید پگاسوس رضایت شهروندان قزوینی فراهم می‌شود.
وی یادآور شد: مینی‌بوس‌های تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین ۵۵۷ دستگاه است که در حال خدمت‌رسانی به مدارس (سرویس مدارس) و شهرک‌های صنعتی هستند که با بهره‌برداری از ۲۵ دستگاه مینی بوس پگاسوس خدمات‌رسانی افرایش می‌یابد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی قروین با ۱۲۵ دستگاه ناوگان فعال در حال حاضر در حال خدمت‌رسانی است و در خطوطی که حرکت ناوگان اتوبوس با دشواری‌هایی همراه است و ظرفیت مسافر پایین است از ون و مینی‌بوس در این خطوط استفاده می‌شود.
تقوی افزود: ۲۵ دستگاه مینی‌بوس با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال از محل بند «ت» تبصره 6 قانون بودجه (آرای قطعی ماده 100)، سال ۱۴۰۳ برای ناوگان حمل و نقل شهری قزوین خریداری شده و هم اکنون ۱۵ دستگاه تحویل داده شد و رونمایی شده است.
وی اظهار کرد: این مینی‌بوس‌ها در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، تسهیل در تردد مردم در مسیرهایی که به دلیل عرض معبر با مشکل مواجه است، تقویت سیستم حمل و نقل عمومی در نواحی منفصل شهری و همچنین با توجه به استقبال خوب شهروندان از حمل و نقل عمومی خریداری شده است.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today