برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۶۷ درصد از پیش‌بینی‌های بارشی سمنان تأمین نشد!

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۶۷ درصد از پیش‌بینی‌های بارشی سمنان تأمین نشد!

ایرنا/ مدیرکل هواشناسی سمنان با اشاره به کاهش میانگین بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳، گفت: ۶۷ و چهار دهم درصد از انتظارات سال آبی این استان در فصل پربارش پاییز و زمستان ۱۴۰۲ تامین نشد.

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی سمنان اظهار کرد: طبق بررسی‌های اقلیمی و تحلیل داده‌ها، بهار ۱۴۰۳ بارش‌های غیرعادی در این استان پیش‌بینی نمی‌‎شود و بارندگی‌ها تاپایان اردیبهشت عادی و در خرداد کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: میزان بارش‌ها در پاییز و زمستان سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ تنها حدود ۳۲ و ۶ دهم درصد نیاز آبی استان سمنان را تامین کرد و طبق بررسی‌ها میانگین میزان بارندگی در ۲ فصل ابتدایی سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ (پاییز و زمستان) حدود ۳۶ و یک دهم میلیمتر بود که ۲۰ و یک دهم میلیمتر نسبت به بلندمدت کاهش داشت.

وی بیان کرد: طبق آمارها، سمنان جزو استانهایی است که کمترین میزان بارش را در کشور دارد و این آمار نشان‌دهنده ضرورت توجه به موضوع کم‌آبی و مدیریت منابع آب و بهینه‌سازی مصرف است.

مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: این استان به دلیل ساعت‌های آفتابی و گستردگی، بیشترین میزان تبخیر را دارد و این عامل در کنار کاهش بارندگی، موجب بحرانی‌تر شدن وضعیت کم‌آبی در استان است.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today