برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در کردستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در کردستان

ایرنا/ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اجرای پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان با هدف ارتقای آگاهی مردم در این رابطه خبر داد.

فرزام بیدارپور، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جلسه هماهنگی و ارزیابی آغاز اجرای پویش سلامت دهان و دندان با اشاره به اهداف برگزاری این پویش اظهار کرد: ارتقای میزان آگاهی و سواد سلامت مردم استان در رابطه با سلامت دهان و دندان و تاثیر آن بر سایر ابعاد سلامتی از اهداف اجرای این پویش است.

وی با بیان اینکه شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، است، افزود: این پویش فرصتی برای هم افزایی فعالیت‌های مرتبط با سلامت دهان و دندان در دانشگاه و نیز ارتقای سواد سلامت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به برگزاری برنامه های پیش بینی شده برای اجرای این پویش، گفت: درج شعار پویش در سربرگ نامه های اداری، اجرای برنامه های آموزشی در رسانه های استانی، اجرای معاینه با همکاری دانشکده دندان پزشکی و آموزش و پرورش و پخش مسواک رایگان در مناطق کم تر برخوردار از جمله این برنامه ها است.

بیدارپور با بیان اینکه مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم ‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، ادامه داد: بیماری های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آن ها می تواند باعث تشدید دیگری شود، بنابراین توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است.

در این جلسه پس از بیان نظرات و پشنهادات توسط هر یک از حاضرین، تصمیمات متناسب با اجرای بهینه پویش سلامت دهان و دندان در سطح استان و همزمان با سراسر کشور اتخاذ شد.

پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت اجرا می شود.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online