برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش محسوس دمای هوا در استان اردبیل

منبع
مهر
بروزرسانی
کاهش محسوس دمای هوا در استان اردبیل

مهر/ مديرکل هواشناسي استان اردبيل از کاهش محسوس دماي هوا و بارش باران گاهي به‌صورت رگبار و رعد و برق از امروز تا صبح سه شنبه در استان اردبيل خبر داد.

سياوش محمدي، مديرکل هواشناسي استان اردبيل در تشريح وضعيت هواي استان اردبيل بيان کرد: بر اساس بررسي‌هاي به عمل آمده با فعاليت سامانه سرد و بارشي از امروز شنبه (۱ شهريور) تا صبح سه شنبه (۴ شهريور) آسمان استان غالباً ابري و مه آلود بوده و ضمن وزش باد تند تا نسبتاً شديد و کاهش محسوس دماي هوا، در بيشتر مناطق استان بارش باران گاهي به‌صورت رگبار و رعدوبرق پيش بيني مي‌شود.
وي افزود: طبق پيش بيني‌هاي به عمل آمده اوج بارش از عصر شنبه تا اواخر وقت دوشنبه (۳ شهريور) خواهد بود و تمرکز بارش‌ها بيشتر در نوار شرقي، نواحي منتهي به کوه سبلان و بخش‌هايي از مناطق شمالي استان دور از انتظار نيست.
مديرکل هواشناسي استان اردبيل از احتمال بارش برف در ارتفاعات خبر داد و تصريح کرد: به دليل کاهش محسوس دماي هوا در روزهاي يکشنبه و دوشنبه هفته جاري، در ارتفاعات سبلان بارش برف احتمال مي‌رود.
محمدي از پايداري هواي خنک تا پايان هفته در استان خبر داد و گفت: از روز سه شنبه هفته آينده به‌تدريج از ميزان ناپايداري‌ها کاسته شده اما هواي خنک تا روز پنجشنبه در سطح استان ماندگار خواهد بود.
وي تاکيد کرد: توصيه مي‌شود مردم از اطراق در حاشيه رودخانه‌ها و مسيل‌ها و صعود به ارتفاعات مخصوصاً قله سبلان خودداري کنند و دماي مرغداري‌ها و گلخانه‌ها کنترل شده و همچنين از انجام پروژه‌هاي عمراني در ساعات بعد از ظهر و عصر خودداري نمايند.
مديرکل هواشناسي استان اردبيل در رابطه با بيشينه دماي حاکم بر مناطق استان اظهار کرد: طي امروز فيروزآباد کوثر، بيله سوار و پارس آباد با حداکثر دماي ۳۰ درجه به عنوان گرم‌ترين مناطق استان پيش‌بيني مي‌شود.

 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان اردبيل را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر اردبيل در تلگرام :
http://telegram.me/joinchat/AAAAAEKMRiNB88Qz3ta3yA
آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today