logo

برق گرفتگی 4 پسر در سی‌وسه پل اصفهان؛ پرهام کشته شد بهنام حافظه ندارد

منبع
روز نو
بروزرسانی
برق گرفتگی 4 پسر در سی‌وسه پل اصفهان؛ پرهام کشته شد بهنام حافظه ندارد

روز نو/ بعد از اينکه يک نوجوان در دهانه يکي از پل هاي سي و سه پل اصفهان جان خود را از دست داد، حادثه مشابه ديگر براي دو جوان ديگر تکرار شد.

سيزدهم مرداد يک پسربچه 12 ساله هنگام آب بازي زير سي و سه پل بر اثر برق گرفتگي جان خود را از دست داد و رسيدگي به ماجرا در دستور کار بازپرس ويژه قتل قرار گرفت.
اما در حالي که هنوز بيش از 48 ساعت از مرگ اين نوجوان نگذشته بود، سه جوان 18 ساله در همان منطقه دچار برق گرفتگي شدند که يکي از آنها به کما فرو رفت و بعد از 36 ساعت به صورت معجزه آسا از مرگ نجات پيدا کرد، اما حافظه خود را از دست داده است.

پدر پرهام از مرگ پسرش چه مي گويد؟
پرهام نام همان پسر 12 ساله اي است که جايش چند روزي است در خانه شان خالي است و به جاي صداي خنده ها و شيطنت هايش، قاب عکسش با نوار سياه در خانه شان جا خوش کرده است.
قلمکاريان، پدر پرهام که شب حادثه همراه او و بقيه اعضاي خانواده براي تفريح به نزديکي سي و سه پل رفته بودند در مورد شب حادثه مي گويد: «آن شب براي تفريح کنار سي و سه پل رفته بوديم. ساعت نزديک 11.5 بود که گفتند يک پسر دوازده ساله در دهانه يکي از پل ها دچار برق گرفتگي شده و دنبال خانواده اش مي گشتند. به سمت او دويدم و ديدم که پسر خودم بود. مردم خيلي سريع اورژانس را خبر کردند و امدادگران عمليات احيا را آغاز کردند؛ اما فايده اي نداشت و پسرم جانش را از دست داد.»
قلمکاريان در ادامه گفت:«بعد از حادثه در اخبار گفته شده بود که پسرم بعد از برق گرفتگي به داخل زاينده رود پرتاب شده و بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست داده؛ اما اين خبر کذب بود.آب زير پل تا مچ پا هم نمي رسيد و پسر من قهرمان واترپلو بود و امکان غرق شدگي او صفر بود. شايد شهرداري براي اينکه از مسئوليت برق گرفتگي پسرم شانه خالي کند ترجيح مي داد علت فوت غرق شدگي عنوان شود؛ اما ما از شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي شکايت کرديم.»
پدر پرهام در آخر گفت: «نورافکن هايي زير سي و سه پل قرار دارد که پايه هاي آن در آب کار گذاشته شده و لابد ايمني کامل ندارد که ما حدس مي زنيم علت برق گرفتگي اتصالي کابل هاي متصل به آن بوده باشد.»

2 روز بعد 3 جوان ديگر را برق گرفت
هنوز ماجراي مرگ دلخراش پرهام سر زبان ها بود که پانزدهم مرداد اتفاقي مشابه رقم خورد و اين بار سه جوان اصفهاني 18 ساله که آنها هم براي تفريح به سي و سه پل رفته بودند دچار برق گرفتگي شدند.
يکي از اين سه نفر به نام بهنام دادور حال وخيمي پيدا کرد و 36 ساعت در حالت کما بود و به طرز معجزه آسايي از مرگ نجات پيدا کرد.
عموي بهنام در مورد حادثه اي که رخ داده بود گفت: «آن شب بهنام و سه نفر ديگر از دوستانش براي تفريح زير سي و سه پل رفته بودند. بهنام مي خواسته آبي به دست و صورت خود بزند و به يکي از دهانه هاي پل رفته بود. ناگهان دوستش که با او کمي فاصله داشت مي بيند که بهنام دارد مي لرزد و متوجه مي شود برق او را گرفته است. دوست بهنام مي خواست به او کمک کند که خود او هم دچار برق گرفتگي شد و همراه سوم آنها هم براي کمک به دو دوست خود، به سمت آنها دويد که او را هم برق گرفت. حال يکي از دوستان بهنام بعد از حضور اورژانس کمي بهتر شد و بهنام و دوست ديگرش به بيمارستان منتقل شدند. بهنام به حالت کما رفته بود و 36 ساعت در کما بود؛ اما دوستش فرداي آن روز مرخص شد.»
بهنام که تا يک قدمي مرگ پيش رفته بود از حالت کما نجات پيدا کرد:«حالا حافظه بهنام اختلال پيدا کرده است. ما براي اين اتفاقي که رخ داده از شهرداري و ميراث فرهنگي شکايت کرده ايم.»

شوراي شهر به شهرداري تذکر رسمي داد
در حالي که برخي منابع آگاه مي گويند بعد از رخداد اولين حادثه، دادستان دستور رسيدگي به موضوع و برقراري امنيت را داده؛ اما کسي توجهي نکرده، اميني، عضو شوراي شهر اصفهان اقدامات انجام شده براي رسيدگي به اين موضوع را اين طور مطرح کرد: «روز 25 مرداد به شهردار اصفهان تذکر کتبي و رسمي دادم که طبق ماده 84 قانون شهرداري شهردار موظف است طي 10 روز جواب دهند.»
اميني در ادامه گفت: «معاون دادستان دستور داده بود آن منطقه قرق شود؛ اما دستگاه ها مسئوليت قبول نکردند و قرق نکردند. چون اگر عمل مي کردند در واقع مسئوليت حادثه را پذيرفته بود. بعد از اتفاق دوم با طناب و سيم آن منطقه قرق شد؛ اما به نظرم اينطور کفايت نمي کند. حفظ و نگهداري اماکن عمومي به عهده شهرداري است و ظاهرا شهرداري مسئول اين رخداد است؛ اما سازمان ميراث فرهنگي نقشي ندارد چون اين منطقه جزو ابنيه و معابر عمومي است.»


علت حادثه چه بود؟
گلابي، مدير عامل سازمان آتش نشاني اصفهان در مورد علت حادثه گفت: علت وقوع حادثه هنوز مشخص نيست و در دست بررسي است؛ اما براي ايجاد ايمني بايد بگوييم که قبل از اين هم تابلوهاي هشدار دهنده شنا ممنوع و موانع براي جلوگيري از ورود مردم هم بوده است که عبور از آن راحت نيست. هموطنان از موانع عبور مي کنند. در واقع قبل از اين حادثه هم موانعي وجود داشت؛ اما بعد از وقوع حادثه دوم موانعي مثل داربست و نوار زرد براي قرق منطقه و جلوگيري از ورود افراد ايجاد شده است.»

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان اصفهان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر اصفهان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEAVvljM8cx5YSbB1w
آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today