برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۱۱.۷ درصد مردم استان زنجان در برابر کرونا ایمن هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۱۱.۷ درصد مردم استان زنجان در برابر کرونا ایمن هستند

ايرنا/ استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۱.۷ درصد مردم اين استان در برابر کرونا ايمن هستند و اين نشان دهند تلاش و روشنگري‌هاي کادر بهداشت و درمان به خصوص پزشکان است که بسياري از افراد به اين ويروس آلوده نشدند.

فتح الله حقيقي، استاندار زنجان در جمع شماري از پزشکان استان اظهار کرد: اگرچه زواياي پنهان ويروس کرونا زياد است اما با همت پزشکان بسياري از رفتارهاي اين ويروس و راه‌هاي کنترل و درمان علائم آن کشف و به کار گرفته شده است.
وي با قدرداني از تلاش هاي خستگي ناپذير مدافعان سلامت تاکيد کرد: سختي کار اين قشر که از نوابغ هستند و هر روز با بيماران کرونايي سروکار دارند بر هيچ يک از افراد جامعه پوشيده نيست و رعايت پروتکل هاي بهداشتي تنها خواسته و بهترين قدرداني از آنها است.
استاندار زنجان با بيان اينکه در ماه هفتم شيوع ويروس کرونا هستيم و در اين مدت کادر بهداشت و درمان متحمل سختي هاي فراواني شده‌اند، گفت: اين استان پايلوت تست هاي سرپايي کرونا در کشور بود که سازمان بهداشت جهاني نيز بر انجام موفقت آميز آن صحه گذاشت.
حقيقي با بيان اينکه در تست هاي سرپايي نتيجه آزمايش ۱۵ هزار نفر مثبت اعلام شد، تصريح کرد: انجام تست هاي سرپايي موجب شد قبل از اينکه مشکل فرد مبتلا به کرونا حاد شده و يا اين ويروس را به ديگران منتقل کند، شناسايي و با درمان هاي بهنگام از ورود اين افراد به بيمارستاها جلوگيري شود.
وي بااشاره به توليد و توزيع مواد ضدعفوني کننده و ماسک در استان گفت: تاکنون بيش از ۴۴ ميليون ماسک سه لايه در استان توليد و در زنجان و ديگر مناطق کشور توزيع شده است.
استاندار زنجان يادآورشد: به مناسبت ماه محرم علاوه بر توليد ماسک و توزيع آن به نرخ مصوب ۱۳ هزار ريال ماسکهايي با قيمت ۱۰ هزار ريال نيز براي عزاداران حسيني عرضه مي‌شود.

 
 
  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان زنجان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر زنجان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKRJMt23Y-gW3YJTQ
آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today