نماد آخرین خبر

شکسته شدن رکورد بیشترین تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
شکسته شدن رکورد بیشترین تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

باشگاه خبرنگاران/ ديروز جمعه ۷ شهريور ۹۹، بيشترين آمار بستري بيماران مبتلا به کرونا از ابتداي شيوع اين بيماري در بيمارستان‌هاي چهارمحال و بختياري به ثبت رسيد.

مجيد شيراني، رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: ديروز جمعه ۷ شهريور ۹۹، بيشترين آمار بستري بيماران مبتلا به کرونا از ابتداي شيوع اين بيماري در بيمارستان‌هاي چهارمحال و بختياري به ثبت رسيد.
او افزود: طي ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ بيمار با علايم باليني مشکوک به بيماري کرونا به مراکز بهداشتي و درماني سرپايي استان مراجعه داشته اند که از اين تعداد ۴۳ بيمار با علايم مشکوک به اين بيماري در مراکز درماني بستري شده اند.
شيراني اضافه کرد: اين ۱۷۰ نفر، افرادي هستند که مشکوک به بيماري بوده و تحت نمونه برداري تخصصي قرار مي‌گيرند که درصد بسيار زيادي از آن‌ها موارد مثبت قطعي اعلام مي‌شوند.
او ادامه داد: طي ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپايي، تست ۱۶ مراجعه کننده بيمارستاني با علايم باليني مشکوک به بيماري کوويد ۱۹ که در مراکز درماني بستري شده بودند مثبت قطعي اعلام شد.
شيراني گفت: هم اکنون ۱۴۶ بيمار مثبت قطعي و مشکوک به بيماري کرونا در مراکز درماني استان تحت مراقبت و درمان هستند که از اين تعداد ۹۸ نفر مثبت قطعي و مابقي در انتظار پاسخ نتايج آزمايشات براي رد يا تاييد بيماريشان هستند.

او افزود: متاسفانه طي ۲۴ساعت گذشته چهار مورد جديد فوتي ناشي از ابتلا به بيماري نوپديد کوويد ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتي‌هاي ناشي از ابتلا به اين بيماري در چهارمحال و بختياري ۱۵۷ نفر مي‌باشد.
شيراني اضافه کرد: هم اکنون ۲۹ بيمار با شرايط بحراني و حال عمومي نسبتاً بد در بخش‌هاي مراقبت ويژه مراکز درماني استان تحت مراقبت و درمان هستند.
او با اشاره به اينکه روند بيماري در چهارمحال و بختياري مطلوب نيست و روند افزايشي دارد ادامه داد: اين روند تصاعدي چه در موارد بستري و چه در موارد سرپايي و هم به لحاظ تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتي و درماني و هم کساني که تست کروناي آن‌ها مثبت اعلام مي‌شود ديده مي‌شود که جاي نگراني دارد.
شيراني با بيان اينکه بيشترين موارد ابتلا از شرکت در گردهمايي‌ها، مهماني‌ها، مسافرت و سپس گردش خانوادگي ويروس ايجاد شده است گفت: در ماه‌هاي ابتدايي شيوع کرونا که حساسيت مردم بيشتر بود، اگر فردي در خانواده‌اي به کرونا مبتلا مي‌شد، تا قبل از تشخيص بيماري ممکن بود افراد خانواده را درگير کند، اما بعد از تشخيص و به سبب رعايت قرنطينه و شرايط ايزولاسيون اين امکان از بين مي‌رفت.
او افزود: نکته حائز اهميت که البته جاي تاسف بسياري دارد اين است که اين روز‌ها مواردي از ابتلا در خانواده‌ها مراجعه مي‌کنند که دقيقا بعد از تشخيص و مثبت شدن تست فرد مبتلا در خانواده گرفتار بيماري شده‌اند، يعني زماني که فرد مبتلا بايد در قرنطينه باشد و اصول بهداشتي را رعايت کند.
شيراني اضافه کرد: با وجود آنکه آموزش‌ها بسيار زياد شده و اطلاعات مردم هم بيشتر شده است اين وضعيت نشان دهنده سهل‌انگاري افراد به ويژه مبتلايان در مراودات اجتماعي و خانوادگي آن‌ها است.
او ادامه داد: به صورت کلي در چهارمحال و بختياري تعداد مبتلايان مرد نسبت به زنان بيشتر است، باالطبع مرگ و مير هم در مردان بيشتر از زنان است، اگرچه اين اختلاف چندان چشمگير نيست، کمتر از ۶۰ درصد ابتلا و مرگ و مير ناشي از کرونا در استان مربوط به مردان و حدود ۴۰ درصد مربوط به زنان است.
شيراني گفت: يکي از دلايل وجود اختلاف در ميزان مبتلايان و فوتي‌ها در بين زنان و مردان رعايت بيشتر موازين بهداشتي از سوي بانوان و حساسيت آن‌ها نسبت به موضوع و ديگري به دليل مسائل شغلي و لزوم حضور آقايان بر سر کار است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان چهارمحال و بختياري را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEPpS8kVmT0jtIi9HQ
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday