برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شاید خیابان نارمک به نام احمدی‌نژاد نامگذاری شود

منبع
فرارو
بروزرسانی
شاید خیابان نارمک به نام احمدی‌نژاد نامگذاری شود

فرارو/ رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران گفت: در اينکه شوراي شهر تهران در ارتباط با نامگذاري اماکن و معابر بر اساس حقوقشان اقدام مي‌کند، شکي نيست و ۲۰ سال است که بر اساس اين فرآيند وظايف خود را انجام مي‌دهد؛ اين اقدام جزو وظايف قانوني و حقوقي شوراي شهر تهران است و اينکه نمايندگان تشخيص بدهند معبري به نام احمدي‌نژاد، موسوي، بازرگان و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني است جزو وظايف آن‌ها است.رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران گفت: شايد در آينده شورا تشخيص بدهد که خيابان نارمک به نام احمدي‌نژاد نامگذاري شود و اين جزو اختيارات شوراي شهر محسوب مي‌شود.

محمدجواد حق‌شناس رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران امروز در حاشيه برگزاري جلسه شوراي شهر تهران درباره مخالفت فرمانداري تهران با نامگذاري معبري به نام بازرگان اظهار کرد: جايگاه فرمانداري در رابطه با مصوبات شورا کاملا روشن است و در قانون نيز به اين موضوع اشاره کرده است؛ بر همين اساس و در ارتباط با جايگاه فرمانداري تهران درباره مصوبات شورا، کميته‌اي تحت عنوان کمته تطبيق مصوبات شورا در فرمانداري تهران شکل گرفته است که ۵ تا ۶ نفر عضو اين کميته هستند که فرماندار نيز يکي از اعضاي اين کميته محسوب مي‌شود.

رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران درباره وظايف کميته تطبيق مصوبات شوراي شهر تهران خاطرنشان کرد: براي اين کميته دو وظيفه مشخص شده است، نخست اينکه آيا مصوبات شورا در حوزه اختيارات نمايندگان مردم است يا خير؟ و دومين وظيفه اين است که اين کميته مصوبات شورا را با قوانين بالادستي تطابق مي‌دهد يا با قوانين بالادستي مغايرت دارد يا خير؟

حق‌شناس تصريح کرد: در اينکه شوراي شهر تهران در ارتباط با نامگذاري اماکن و معابر بر اساس حقوقشان اقدام مي‌کند، شکي نيست و ۲۰ سال است که بر اساس اين فرآيند وظايف خود را انجام مي‌دهد؛ اين اقدام جزو وظايف قانوني و حقوقي شوراي شهر تهران است و اينکه نمايندگان تشخيص بدهند معبري به نام احمدي‌نژاد، موسوي، بازرگان و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني است جزو وظايف آن‌ها است.

رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران گفت: شايد در آينده شورا تشخيص بدهد که خيابان نارمک به نام احمدي‌نژاد نامگذاري شود و اين جزو اختيارات شوراي شهر محسوب مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سؤال که موضع شوراي شهر تهران در رابطه با مخالفت فرمانداري در نامگذاري معبري به نام مهندس بازرگان چيست، گفت: ما پيش از اين نيز معبري را به نام دکتر مصدق نامگذاري کرديم و مصدق نخست وزير بود و بازرگان نيز نخست وزير بوده است و در واقع موضع شورا همچنان بر نامگذاري معبري به نام بازرگان است و شهرداري بايد نسبت به نامگذاري اين معبر اقدام کند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان تهران را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر تهران در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEL87VCgty_dN5BJCQ
آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran