نماد آخرین خبر

رودخانه‌ای که زمین را می‌بلعد؛ نگرانی‌ مردم ریگان از خروش دوباره «گرگ»!

منبع
فارس
بروزرسانی
رودخانه‌ای که زمین را می‌بلعد؛ نگرانی‌ مردم ریگان از خروش دوباره «گرگ»!

فارس/ اهالي منطقه‌ده‌رضا و ديگر روستاها در شهرستان ريگان در حالي از خسارت‌هاي رودخانه‌ «گرگ» به خانه و زندگي و دسترنجشان مي‌گويند که مسئولان تاکنون اقدامي براي آنها انجام نداده‌ اند.

حميد فرامرزي، مدير جهاد کشاورزي شهرستان ريگان اظهار کرد: منطقه ده‌رضاي شهرستان ريگان قطب توليد يونجه شرق کشور است که با وجود ده‌ها موتور پمپ کشاورزي در اين منطقه به قطب اقتصادي در ريگان تبديل شده است.
وي تصريح کرد: همه ساله با شروع بارش‌ها در منطقه و جاري شدن رودخانه‌ها در اين منطقه شاهد خسارات شديدي به قطب کشاورزي شهرستان ريگان هستيم، طي دو سال اخير رودخانه‌اي به نام گرگ بر رودخانه‌هاي شهرستان افزوده شده است و موجب تخريب بخش کشاورزي در منطقه ده‌رضا شده است.
مدير جهاد کشاورزي ريگان ادامه داد: کشاورزان منطقه ده‌رضا کشت پاييزه را در اين منطقه آغاز کرده‌اند که با کوچکترين بارشي در معرض خطر جدي قرار دارند.
فرامرزي افزود: سال گذشته رودخانه گرگ در منطقه ده‌رضا و روستاهاي مجاور بيش از 300 ميليارد ريال خسارت وارد کرد.
وي خواستار احداث سيل‌بند در اين منطقه براي پيشگيري از حوادث احتمالي در منطقه ده‌رضا شد.

مطالعات رودخانه گرگ در منطقه ده‌رضا به‌زودي آغاز خواهد شد
وحيد حسيني، مدير منابع آب شهرستان ريگان با بيان اينکه اين شهرستان يکي از مناطق بحران‌خيز در استان کرمان است، ادامه داد: مطالعات رودخانه گرگ در منطقه ده‌رضا به‌زودي آغاز خواهد شد تا بتوان با اقدامات اوليه از مهار آن به منطقه ده‌رضا جلوگيري کرد.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کرمان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کرمان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEP3fmE1Qukhr6SzjQ
آخرين خبر کرمان در اينستاگرام :
Instagram.com/kerman_akhbar