برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دستوری مبنی بر تخریب سرپناه بانوی بندرعباسی صادر نشده است

منبع
فارس
بروزرسانی
دستوری مبنی بر تخریب سرپناه بانوی بندرعباسی صادر نشده است

فارس/ رئيس‌کل دادگستري استان هرمزگان دستور تخريب سرپناه بانوي بندرعباسي از طرف مقامات قضايي صادر نشده است، گفت: با متخلفين و ناقضين حقوق شهروندي بدون هيچ اغماضي برخورد خواهد شد.

در پي انتشار تصاوير و فيلمي در فضاي مجازي که تخريب منزل مسکوني يک بانوي سرپرست خانوار توسط کارکنان شهرداري بندرعباس را نشان مي‌داد که منجر به خودسوزي وي شده بود، علي صالحي رئيس کل دادگستري استان هرمزگان در اولين ساعات پس از وقوع حادثه با حضور در مجتمع آموزشي پژوهشي و درماني پيامبر اعظم(ص) ضمن ملاقات با اين خانم، از اتفاقات رخ داده دلجويي و دستورات لازم را جهت رفع هرچه سريعتر مشکلات وي صادر نمود.
رئيس‌کل دادگستري استان هرمزگان بعد از استماع جزئيات وقوع حادثه از زبان اين بانو، اظهار کرد: پيگيري‌هاي لازم از طريق دستگاه‌هاي حمايتي صورت گرفته است و مقرر گرديده علاوه بر اعطاي تسهيلات از سوي کميته امداد امام خميني(ره) و تأمين بخشي از هزينه‌هاي ساخت منزل، اداره‌کل بهزيستي استان نيز طي ۴۸ ساعت آينده نسبت به رهن يک باب منزل جهت استقرار خانواده اين بانوي محترمه اقدام نمايد.
صالحي افزود: علاوه بر موارد فوق از طريق خيرين و دستگاه‌هاي حمايتي موضوع اختصاص زمين و ساخت منزل مسکوني در شأن اين خانواده عزيز، در دستور کار قرار گرفته است و با همکاري مسئولين بيمارستان پيامبر اعظم(ص) کليه هزينه‌هاي درماني تا حصول بهبودي کامل به صورت رايگان به وي ارائه خواهد شد.
رئيس شوراي قضايي استان هرمزگان ادامه داد: در اولين لحظات پس از اين اتفاق بررسي‌هاي لازم در دستور کار دستگاه قضايي استان هرمزگان قرار گرفت و پس از بررسي جزئيات حادثه مشخص گرديد، دستور تخريب سرپناه اين بانو از طرف مقامات قضايي صادر نشده است، لذا با متخلفين و ناقضين حقوق شهروندي بدون هيچ اغماضي برخورد خواهد شد.
وي با تأکيد بر اينکه اعتقاد داريم همه آحاد جامعه بايد نسبت به قانون پايبند باشند و مقررات قانوني را مراعات نمايند تصريح کرد: گفتمان حضرت امام خميني(ره)، آرمان‌هاي انقلاب شکوهمند اسلامي و منويات داهيانه مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، حمايت از اقشار آسيب پذير جامعه است و در راهبرد تعيين شده دستگاه قضايي توسط حضرت آيت اللّه رئيسي مکرراً بر حفظ کرامت انساني و حمايت از مستضعفين تأکيد شده است.
عالي‌ترين مقام قضايي استان هرمزگان برخورد با زمين‌خواران، متخلفين دانه درشت و صاحبان زر و زور و قدرت را اولويت دستگاه قضايي برشمرد و گفت: برخورد با سوء استفاده کنندگان کلان با جديت دنبال خواهد شد.
صالحي خاطرنشان کرد: نگاه دستگاه قضايي به قشر مستضعف مصلحانه و خيرخواهانه است و از دستگاه‌هاي مرتبط مي‌خواهيم، با آسيب‌شناسي و برنامه‌ريزي لازم نسبت به شناسايي افراد آسيب پذير و نيازمنداني از اين دست در جامعه اقدام کرده و علاوه بر رفع نياز‌هاي آموزشي و تحصيلي فرزندان آنها، ساير امکانات زندگي را فراهم آورند به طوري که در آينده شاهد اينگونه حوادث نباشيم.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today