logo

دریافتی مستمری ‌بگیران صندوق بیمه عشایر خراسان شمالی افزایش یافت

منبع
مهر
بروزرسانی
دریافتی مستمری ‌بگیران صندوق بیمه عشایر خراسان شمالی افزایش یافت

مهر/ مدير صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير خراسان شمالي از اجرايي شدن همسان‌سازي حقوق مستمري‌بگيران اين صندوق خبر داد و گفت: حقوق مستمري بگيران ۵۰ درصد رشد داشت.

محمدرضا غلامزاده، مدير صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير خراسان شمالي اظهار کرد: به دنبال اجرايي شدن طرح همسان‌سازي حقوق مستمري‌بگيران در صندوق بيمه اجتماعي، ۲ هزار و ۱۵۰ مستمري‌بگير استان از اين طرح بهره‌مند شده و معوقات آنان نيز از ابتداي سال ۹۹ تاکنون محاسبه و همزمان با حقوق آبان‌ماه به حساب اعلامي خانوارها واريز شد.
وي اضافه کرد: با اجراي اين طرح و نيز افزايش ساليانه مستمري، ميانگين مبلغ دريافتي مستمري‌بگيران بازنشستگي ۵۲ درصد، مستمري‌بگيران ازکارافتاده کلي ۴۱ درصد و مستمري‌بگيران بازمانده بيمه شدگان متوفي نيز ۵۲ درصد افزايش يافته که در مجموع ميزان افزايش مستمري‌ها در استان خراسان شمالي ۵۰ درصد بوده است.
مدير صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير خراسان شمالي افزود: همچنين به جز موارد خاص، ميانگين افزايش مستمري هيچ يک از مستمري‌بگيران در اين همسان‌سازي کمتر از ۱۵ درصد نبوده است.
غلامزاده تاکيد کرد: طرح همسان‌سازي مستمري‌هاي صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير براي آن‌دسته از بيمه‌شدگان و بازماندگاني که احکام مستمري آنان قبل از سال ۹۹ صادر شده، اجرا شده و مبناي همسان‌سازي در صندوق به اين ترتيب بوده است که افرادي که در سطح واحدي در طي ساليان گذشته مستمري بگير شده اند، دريافتي يکساني داشته باشند و در اين حالت افرادي که در سنوات گذشته مستمري بگير شده‌اند افزايش بيشتري را نسبت به افرادي که در سنوات اخير مستمري بگير شده‌اند، تجربه خواهند کرد.
وي با اشاره به عضويت ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر در صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير استان، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۵۰ خانوار از مزاياي مستمري صندوق بيمه اجتماعي بهره‌مند شده و به صورت ماهيانه از اين صندوق حقوق دريافت مي‌کنند.

آخرين خبر سمنان در اينستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today