logo

گزارشی از وضعیت کرونایی استان مرکزی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
گزارشی از وضعیت کرونایی استان مرکزی

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي اراک گفت: اجراي طرح محدوديت‌هاي تردد و همکاري مردم در استان مرکزي مطلوب است و نيروي انتظامي در اجراي اين طرح مشارکت خوبي را رقم زده است.

سيدمحمد جماليان، رئيس دانشگاه علوم پزشکي اراک در اين باره اظهار کرد: محدوديت‌هاي تردد در هفته اخير به‌صورت جدي اعمال شد و اميد مي‌رود که وضعيت بحراني کنوني و فشار مضاعف بر کادر درمان آرام آرام کاسته شود.
وي اظهار داشت: نگراني دانشگاه از افراد بالاي ۶۰ سال بود که اغلب آنان با بيماري زمينه‌اي دست و پنجه نرم مي‌کنند و ابتلاي آنان به کرونا ممکن است به وخامت حالشان بيانجامد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اراک ادامه داد: از  آغاز کرونا تاکنون چهار هزار و ۷۱۰ بيمار مسن در مراکز درماني استان مرکزي بستري شده و ۸۷ درصداز آنان با حال عمومي خوب مرخص شده‌اند.
جماليان خاطرنشان کرد: اجراي طرح شهيد سليماني بازوي کمکي مطلوبي براي مديريت کرونا است و به بخش درمان استان کمک مي‌کند تا بيمارستان ها خلوت شده و در نتيجه چرخه اقتصاد فعال شود.
وي افزود: استان مرکزي در زمينه مراکز تشخيصي کرونا با محدوديت مواجه بود اما در ۱۰ روز اخير شمار آزمايشگاه‌هاي تشخيصي اين بيماري به سه مرکز در بخش خصوصي و سه مرکز دولتي افزايش يافته است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي اراک گفت: در هفته اول آذرماه جاري با اجراي طرح محدوديت ترددها کاهش قابل توجهي در همه موارد مشاهده شد در اين مدت در استان يک هزار و ۸۸۶ مورد مثبت کرونا به يک هزار و ۴۱۱ مورد رسيد که ۲۵ درصد کاهش را نشان مي‌دهد.
علي عليمحمدي افزود: آمار بيماران کرونايي بستري شده در استان در هفته آخر آبان از ۳۶۰ مورد بود که اين شاخص اکنون به ۲۲۷ بستري رسيده و ۳۷ درصد کاهش دارد.
وي اظهار داشت: شمار افراد بيمار سرپايي نيز از يک هزار و ۵۲۶ نفر با ۲۲ درصد کاهش به يک هزار و ۱۸۴ نفر رسيده است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي اراک گفت: هفته آخر آبان‌ماه جاري آمار فوتي‌هاي کرونايي از مورد به ۶۷ مورد رسيد و ۲۰ درصد کاهش در شاخص مذکور ثبت شده است.

آخرين خبر استان مرکزي در اينستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today