برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

موج‌سواری شرکت‌های پخش بر جزر و مد بازار روغن

منبع
ايسنا
بروزرسانی
موج‌سواری شرکت‌های پخش بر جزر و مد بازار روغن

ايسنا/ روغن جامد خوراکي به عنوان يکي از کالاهاي اساسي در سبد کالاي خانواده‌هاي ايراني، اخيرا با کمبود و گراني مواجه شده است.

روغن جامد خوراکي به عنوان يکي از کالاهاي اساسي در سبد کالاي خانواده‌هاي ايراني، اخيرا با کمبود و گراني مواجه شده است. اين درحالي است که پس از گذشت حدود يک ماه هنوز وضعيت به حالت عادي برنگشته و کمبود روغن همچنان در مغازه ها مشاهده و صف هاي طولاني در برخي نقاط به چشم مي خورد.
برخي شرکت هاي پخش تخلف مي‌کنند
رئيس اتحاديه خوار و بار و لبنيات اراک در اينباره گفت: مشکل توزيع روغن در استان مرکزي در حال برطرف شدن بود، اما به سبب توقف توزيع توسط کارخانه‌ها، اين مشکل حل نشد. در حال حاضر سهميه ۵۰ تني به اتحاديه اختصاص پيدا کرده اما متاسفانه کارخانه اين سهميه را تحويل نمي‌دهد و پس از يک هفته رفت و آمد نتيجه اي حاصل نشده است.
حسين عباسي بيان کرد: برخي کارخانه ها توليدات خود را به شرکت هاي پخش عرضه مي‌کنند و شرکت هاي پخش نيز اقدام به فروش کالاي اجباري در کنار روغن مي‌کنند به طوري که صنوف بايد در ازاي دريافت يک کارتن روغن، اقلامي از جمله رب، باطري، آدامس و ... را دريافت کنند که برخي صنوف تمايلي به انجام اين کار ندارند و برخي نيز به ناچار اين خريد را انجام مي‌دهند. اين اقدام از سوي شرکت هاي پخش توهين به واحدهاي صنفي است.
وي اضافه کرد: در حال حاضر يک شرکت، روغن را همراه رب گوجه فرنگي اويلا و آدامس و شرکت ديگري روغن را همراه با چاي بسته بندي به فروش مي‌رساند، متاسفانه نامه نگاري هايي نيز در خصوص اين تخلف انجام شده اما نتيجه اي حاصل نشده است.
عباسي اضافه کرد: روز گذشته در صحبت با يکي از صنوف مطلع شديم، اين فروشنده با مراجعه به شرکت پخش هنگام دريافت روغن، مجبور بوده در ازاي دريافت ۱۰ کارتن روغن، ۱۰ کارتن رب نيز خريداري کند و از طرفي شرکت‌هاي پخش فاکتور رب و روغن را جدا تنظيم مي‌کنند که در آينده با مشکلي مواجه نشوند. اين اقدام کاملا غيرقانوني است و همين اقدامات غيرقانوني برخي صنوف را به تخلف وادار مي‌کند.
وي با بيان اينکه کارخانه‌ها به دنبال افزايش قيمت هستند، اما دولت اجازه اين اقدام را به توليدکنندگان نمي‌دهد، افزود: در صورت حل اين مشکلات، قطعا توزيع روغن به حالت عادي بازخواهد گشت.
مشکلي در تامين روغن مورد نياز مرکزي وجود ندارد
مديرکل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان مرکزي گفت: مشکلاتي در تامين روغن خام و حمل و نقل وجود داشت که برطرف شده و اگر مشکلي هم در خصوص توزيع روغن در استان مرکزي مشاهده شود بايد از سوي بازرسين اصناف و سازمان صمت پيگيري و کنترل شود.
غلامرضا ملکي ادامه داد: در حال حاضر يک مجوز هزار و ۸۰۰ تني براي توزيع روغن  بين صنايع و صنوف استان جذب شده که به زودي عرضه مي‌شود البته هنوز سهميه هزار و ۱۰۰ تني دوره قبل در حال توزيع است و مشکلي از لحاظ تامين روغن در استان مشاهده نمي‌شود.

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today