برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اختصاص 10 هزار کیت‌ تشخیص سریع کرونا به کرمانشاه

منبع
فارس
بروزرسانی
اختصاص 10 هزار کیت‌ تشخیص سریع کرونا به کرمانشاه

فارس/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه گفت: تعداد ۱۰ هزار کيت تست تشخيص سريع کرونا فعلا در اختيار استان قرار گرفته که يک‌هزار مورد از آن در اختيار حوزه مراقبت مرزي در شهرستان قصرشيرين قرار داده شده است.

محمودرضا مرادي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: طرح «هر خانه يک پايگاه سلامت» با شيوه محله محور و خانواده‌ محور در قالب «شهيد قاسم سليماني» در کرمانشاه براساس چهار اصل برنامه‌ريزي، سازماندهي، اجرا و پايش و نظارت در راستاي مديريت بيماري، کاهش ميزان شيوع بيماري با قطع زنجيره انتقال، کاهش ميزان بستري و مرگ‌ و مير بيماران مبتلا به کوويد ۱۹ در استان در حال اجرا است.
وي با اشاره به فعايت سه تيم حمايتي، نظارتي و مراقبتي در اين طرح، گفت: مسئوليت هدايت تيم‌هاي نظارتي و مراقبتي با دانشگاه علوم پزشکي و حمايتي برعهده سپاه حضرت نبي‌اکرم(ص) استان است، البته در طرح شهيد سليماني همگي جهادي پاي کار باشند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه با بيان اينکه در قالب طرح هر خانه يک پايگاه سلامت استان به ۲۴ منطقه تقسيم‌بندي شده است، گفت: ۱۰ منطقه از اين تعداد در کرمانشاه است که تاکنون در چهار منطقه اجرايي شده و ۲ منطقه در اسلام‌آباد غرب و همچنين مابقي شهرستان‌ها هر کدام يک منطقه براساس جغرافيا و جمعيت سازماندهي و اجرا مي‌شود.
وي با اشاره به فعاليت ۷۷۳ تيم عملياتي در استان براي اجراي اين طرح، گفت: ۱۴۴ تيم از اين تعداد در شهر و ۶۲۹ تيم در روستاها در نظر گرفته شده است.
مرادي از ورود کيت‌هاي تشخيص سريع کرونا به استان خبر داد و گفت: تعداد ۱۰ هزار تست تشخيصي سريع کرونا فعلا در اختيار استان قرار گرفته، که ۶ هزار عدد از اين تعداد را بين شبکه‌هاي بهداشتي درماني و مراکز منتخب شهرستان‌ها تقسيم کرده‌ايم و ۳ هزار عدد ديگر هم تا آخر هفته توزيع خواهيم کرد و آموزش‌هاي لازم در خصوص نحوه انجام آن براساس دستورالعمل ارسالي به اين مراکز ارائه شده است.
وي با بيان اينکه به صورت هفتگي تست‌هاي بيشتري در اختيار استان‌ها قرار مي‌گيرد، تصريح کرد: يک‌هزار عدد از کيت‌هاي تشخيصي سريع کرونا استان را در اختيار حوزه مراقبت مرزي در شهرستان قصرشيرين قرار داده شده تا با کمک مراقبين پايگاه مراقبتي اين مرز با انجام تست‌هاي سريع تشخيصي کرونا از ورود افراد بيمار به داخل استان جلوگيري شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه اضافه کرد: از آن‌جا که تست فوري کرونا؛ سريع‌تر و بدون نياز به نمونه‌گيري از بيني يا حلق است و ظرف مدت نيم ساعت نتيجه را مشخص مي‌کند، مطمئنا در کنترل بيماري کرونا بسيار موثر خواهند بود.

آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today