برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ساخت اسکله تفریحی و مارینای جدید در کیش

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ساخت اسکله تفریحی و مارینای جدید در کیش

ايرنا/ مدير عامل شرکت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه هاي کيش از ساخت يک اسکله تفريحي و ماريناي جديد در کيش با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي خبر داد.

علي عرب، مدير عامل شرکت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه هاي کيش با اشاره به برنامه‌ريزي هاي اين شرکت در جهت استانداردسازي اسکله‌هاي تفريحي و ايجاد اسکله هاي جديد به عنوان يکي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري کيش گفت: اسکله تفريحي و ماريناي جديد که با هزينه بيش از يک صد ميليارد تومان و با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي ساخته مي‌شود گام مهمي در ايجاد جاذبه‌هاي جديد گردشگري در جزيره کيش است.
وي افزود: با توجه به برنامه ريزي ما براي ساخت يک اسکله جديد با معماري مدرن و امکانات تفريحي پيشرفته و اعلام آمادگي يک سرمايه‌گذار توانمند بخش خصوصي به زودي شاهد آغاز مراحل اجرايي اين اسکله در محدوده ميدان دلفين خواهيم بود.
مدير عامل شرکت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه هاي کيش با اشاره به اينکه براي طراحي و ساخت اسکله تفريحي انجام مطالعات ژئوتکنيکي، هيدروگرافي و محيط زيستي ضروري است، گفت: اين اسکله که سيستم شمع و عرشه آن فولادي است در ابتدا قرار بود در ساحل مرجان ساخته شود اما پس از انجام مطالعات و مکان‌يابي‌هاي متعدد و مشورت با مشاوران سازمان در زمينه ساماندهي سواحل و محيط زيست مشخص شد که ساحل مرجان مکان مناسبي براي ساخت اين اسکله تفريحي نيست.
به گفته عرب، محدوديت ظرفيت خدمات دهي در ساحل مرجان از جمله فضاي محدود براي پارکينگ و سرويس‌هاي بهداشتي و کمبود فضاي کافي تردد و گردش مسافران از جمله دلايل تغيير محل پيشنهادي ساخت اين اسکله تفريحي از ساحل مرجان به ميدان دلفين بود.
مدير عامل شرکت مديريت بنادر با بيان اينکه مشاوران موقعيت سواحل جنب ميدان دلفين را براي ساخت اين اسکله جديد مناسب ارزيابي کردند، تصريح کرد: در اين بخش از جزيره فراهم کردن تاسيسات ساحلي متناسب با اين اسکله که به طور قطع روزانه با استقبال گسترده گردشگران مواجه مي شود امکان‌پذير است.
وي اظهار کرد: به دليل فضاي باز در اين بخش از جزيره ، مي توان به سهولت فضاي خدماتي و رستوراني، پارکينگ، سرويس‌هاي بهداشتي، فضاي سبز، محوطه‌سازي زيبا و ايستگاه‌هاي حمل و نقل عمومي را در اطراف اين اسکله ايجاد کرد.
عرب، مدت زمان پيش بيني شده براي ساخت اين اسکله را حدود ۲۴ ماه پس از مرحله تحويل زمين و آغاز عمليات اجرايي عنوان کرد.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today