برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تذکر آیت‌الله علم‌الهدی به مسؤولان: به‌جای محدودیت، تدبیری برای اقتصاد مردم بیندیشند

منبع
فارس
بروزرسانی
تذکر آیت‌الله علم‌الهدی به مسؤولان: به‌جای محدودیت، تدبیری برای اقتصاد مردم بیندیشند

فارس/ امام جمعه مشهد از مديران خراسان رضوي و مسؤولان کشوري خواست تدابيري براي خلأهاي اقتصادي که به مردم تحميل شده بينديشند، چرا که اقتصاد مشهد و استان زائر محور است و حصر و محدوديت مشکلات مردم را بيشتر مي‌کند.

آيت الله سيد احمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد اظهار کرد: امروز روز اول ماه جمادي الثاني است به صورتي که عموم عزيزان ما در اين شهر سابقه دارند در روز شهادت حضرت زهرا(س) اجتماع بزرگ فاطمي در ميدان شهدا برگزار مي‌شد و سيل عظيم جمعيت به سمت حرم مطهر روانه بودند و در مظهر مقدس امام هشتم مقتل خواني حضرت زهرا(س) را قرائت مي‌کردند.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امسال به دليل وجود ويروس منحوس کرونا بنا است در ميدان شهدا و خيابان‌هاي شيرازي صندلي‌ها با فاصله گذاري اجتماعي مستقر شوند و در حرم مطهر به همين شکل مراسم عزاداري و نوحه خواني حضرت زهرا(س) برگزار شود.
وي از عموم مردم تقاضا کرد که براي ضمن عرض تسليت به ساحت مقدس امام هشتم با حفظ رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) شرکت کنند.
آيت الله علم‌الهدي ادامه داد: اميدوارم همه شما عزيزان از فيض کامل عاطفي و عشق ولايي در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) بهره‌مند شويد.
نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي با تأکيد بر اين مطلب که زماني که انحراف رهبري از خط امامت رخ داد مولا علي(ع) نمي‌توانستند در برابر اين انحراف مقاومت کند، چون مصلحت اسلام نبود، بيان کرد: در روايتي پيامبر اسلام گفتند، «اگر رشته‌هاي اسلام از هم گسسته شوند اولين رشته رهبري و آخرين رشته نماز است».
وي افزود: انحراف رهبري از خط امامت از تداوم وحي به جايي مي‌رسد که حتي نماز براندازي مي‌شود، مظلوميت حضرت زهرا(س) در طول تاريخ نشان داد که نبايد بگذاريم نماز را براندازي کنند و مظلوميت ايشان عامل پيشگيري از سقوط اسلام بود.
آيت الله علم الهدي يادآور شد: در اين مدت که نماز جمعه نداشتيم، ويروس منحوس کرونا خسارات مالي و جاني زيادي را به ما متحمل کرد، تا جايي که از نظر اقتصادي مشهد و خراسان رضوي را به مرز استيصال برد.
نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي با تأکيد بر اينکه در اين مدت مردم آزمايش‌هاي خوبي دادند و در عرصه‌هاي دانش بنيان حرکت هاي بزرگي انجام گرفته است، عنوان کرد: در رزمايش مواسات که مقام معظم رهبري اعلام کردند، خوشبختانه در اين استان قرارگاه شکل گرفت و نهادهايي مانند، سپاه امام رضا(ع)، کميته امداد، ستاد فرمان امام و آستان قدس رضوي خدمات ارزشمندي را ارائه دادند.
وي تصريح کرد: در اين مدت قريب به يک ميليون و 300 هزار بسته معيشتي توزيع شد، ۳۲۰هزار خانواده آسيب‌ ديده شناسايي شدند و ۶۰۰ هزار خانواده مورد تکريم قرار گرفتند که باني اصلي اين حرکت شما مردم دلاور بوديد.
آيت‌الله علم‌الهدي در خصوص طرح پايگاه سلامت، گفت: دو هزار و ۵۵۰ مسجد در خراسان رضوي و قريب به ۸۰۰ مسجد در مشهد که به نام شهيد حاج قاسم سليماني بوده وارد شدند و به خوبي خدمت رساني کردند.
امام جمعه مشهد از مديران خراسان رضوي و مسؤولان کشوري خواست تدابيري براي خلأهاي اقتصادي که به مردم تحميل شده بيانديشند، زيرا معتقد است اقتصاد مشهد و استان زائر محور است و حصر و محدوديت مشکلات مردم را بيشتر مي‌کند.
وي خاطرنشان کرد: بايد ياد بگيريم با ويروس کرونا زندگي کرده و آن را مديريت کنيم، ۳۷هزار خانواده که در مهمانسراها، هتل‌ها و مراکز خدماتي اين چنيني کار مي‌کردند بيکار شده‌اند و تنها يک نمونه از قشر آسيب‌پذير خراسان رضوي هستند.
آيت‌الله علم‌الهدي افزود: طبق گفته وزير کشور ۹۷ درصد مردم در حاشيه سه درصد ديگر قرار گرفته‌اند، پس بايد زندگي ۹۷ درصد ديگر مردم مديريت شود.
نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي در پايان از تمامي ايثارگران کادر سلامت تشکر و آرزوي اجر و پاداش کامل را براي تمام کساني که در اين مدت مجاهدانه فعاليت کرده‌اند را کرد.

تقواي عملياتي بايد در ارتباطات خانوادگي حاکم باشد
وي در خطبه‌هاي عبادي اين هفته، اظهار کرد:اگر يگانگي در خانواده وجود نداشته باشد و ضربه بخورد به همان نسبت صميمت و جريان خاص حاکم بر سعادت خانواده نيز ضربه‌پذير مي‌شود.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: همسران بايد يگانگي را حفظ کنند؛ يگانگي ارتباط ميان زن و شوهر اگر بهم بخورد و عنصر دومي وارد زندگي خانوادگي بشود، يکتابي عشق و عاطفه در زندگي بهم مي‌خورد و نتيجه آن نيز اين است که صميميت و اخلاص و ارتباطات خاص حتي ميان فرزندان و پدر و مادر نيز ضربه مي‌بيند و قرآن علاج قضيه را به عنوان يک اصل حاکم بر صفاي خانوادگي در اين دستور قرار داده که به مومنان بگو چشمان خود را از نامحرمان بپوشانند.
آيت‌الله علم‌الهدي بيان کرد: مسئله چشم‌چراني فقط بر مردان حرام نيست بلکه بر زنان نيز حرام است؛ تمام اختلافات خانوادگي متاسفانه از نگاه سرچشمه مي‌گيرد. برادران و خواهران همان‌طوري که يک مرد در برخورد با ديگران نبايد باز برخورد کند يک زن نيز بايد اين گونه باشد؛ يک خانم متدينه نيز بايد اين مسئله را رعايت کند زيرا در غير اين صورت منشاء فساد و ناملايمات در زندگي خانوادگي است.
امام جمعه مشهد تصريح کرد: منشاء و عامل بسياري از اختلافات همين نگاه بدون تقوا است؛ در روايت نيز آمده که نگاه، سهمي از سهام شيطان است، سهم شيطان در نگاه چيست؟ شيطان با يک نگاه صفا و صميميت زندگي خانوادگي را از ميان مي‌برد و يکتابي عشق را در خانواده نابود مي‌کند و مومنان بايد به اين نگاه‌ها بسيار متوجه باشند.

وي خاطرنشان کرد: اين ارتباطات خانوادگي نبايد آزاد باشد؛ در گذشته خانواده‌هاي متدين ما در مسئله نشست و برخاست با قوم و خويش به صرف نامحرمي حاضر نبودند سر يک سفره بنشينند و اين را رعايت مي‌کردند؛از يک طرف حضور زنان در عرصه اجتماعي به عنوان بزرگترين عامل ترويج دين و انقلاب ما شده است. وجود مقدس صديقه اطهر اين اجازه را به زنان براي ورود به عرصه‌هاي اجتماعي داده اما اين ورود نبايد سبب شود که ارتباطات زن و مرد در عرصه نامحرمي بي‌پروا و بي‌تقوا صورت بگيرد و اگر اين ارتباطات بي‌پروا صورت گرفت ده‌ها مشکل غير از مفاسد اجتماعي ايجاد مي‌کند.
آيت الله علم‌الهدي خاطرنشان کرد: گاهي از اوقات شده يک مجلس دوستانه خانواده را بهم زده و کانون زندگي را به کانون ناراحتي و درد و رنج و مصيبت مبدل کرده است و اين با يک نشست و برخاست و نگاه نامشروع شکل گرفته است. تقواي عملي در ارتباطات خانوادگي در اين است که با نامحرم باز برخورد نکنيم و ارتباطات خانوادگي را به صورت رفت و آمدهايي که به بي بندوباري مي‌کشد قرار ندهيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar