برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اشنویه پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اشنویه پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

ايرنا/ کارشناس اداره پيش بيني اداره کل هواشناسي آذربايجان‌غربي گفت: بررسي نقشه‌هاي پيش‌بيني و پيش‌يابي بيانگر اين است که اشنويه با ۵۳ ميلي‌متر بارندگي پربارش ترين شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

ياسر اشتاد، کارشناس اداره پيش بيني اداره کل هواشناسي آذربايجان‌غربي ابراز کرد: بارش ۲۶ سانتيمتري برف نيز در اشنويه ثبت شده که بعد از تشديد فعاليت سامانه بارشي از روز گذشته رخ داده است.
وي اضافه کرد: سامانه بارشي پيش بيني شده همراه با وزش باد از روز گذشته در مناطق جنوبي آذربايجان غربي فعال شده و تا روز پنجشنبه در استان مستقر است.
کارشناس اداره پيش بيني اداره کل هواشناسي آذربايجان‌غربي گفت: سرعت وزش باد طي ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان مهاباد به ۸۰ کيلومتر برساعت، اشنويه ۷۲ و اروميه ۳۶ کيلومتر برساعت رسيد.
اشتاد بيان کرد: بارندگي ها هم اکنون در استان ادامه دارد و بعد از اتمام بارش ها در عصر روز پنجشنبه استقرار هواي سرد تا روز دوشنبه رخ مي دهد و طبق پيش بيني ها دماي اروميه در روز جمعه تا ۱۳ درجه سانتي گراد زير صفر نيز کاهش خواهد يافت.
وي با اشاره به اينکه شهرستان چالدران طي ۲۴ ساعت گذشته با دماي ۹ در جه سانتي گراد زير صفر سردترين شهر استان بود، گفت: شهرستان اروميه نيز دمايي بين صفر و هشت درجه سانتي گراد بالاي صفر داشت.
کارشناس اداره پيش بيني اداره کل هواشناسي آذربايجان‌غربي افزود: با توجه به وزش باد و بارش برف، احتمال کولاک در جاده ها وجود دارد و لازم است تا شهروندان از ترددهاي غير ضروري بپرهيزند.
اشتاد گفت: با توجه به افت دما و يخبندان در روزهاي آتي لازم است تا افراديکه قصد تردد در جاده هاي آذربايجان غربي را دارند وسايل و تجهيزات زمستاني به همراه داشته باشند و سالن‌هاي دامداري و مرغداري ها نيز نسبت به بازبيني و تنظيم دماي خود اقدام کنند.

آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today