logo

چرا سخنگوی ستاد کرونا از قم عذرخواهی کرد؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چرا سخنگوی ستاد کرونا از قم عذرخواهی کرد؟

ايسنا/ حاشيه هاي فراوان اظهار نظرها در خصوص برخي از مسايل مرتبط با عدم رعايت موازين بهداشتي در قم عذرخواهي سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا شد.

پس از صبحت هاي چند روز پيش عليرضا رئيسي سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا در خصوص سوگواره حديث غربت در قم، واکنش هاي شديدي از سوي مردم، فعالان رسانه اي، فعالان حوزوي و نهادهاي مدني قم مطرح شد که حتي کار به مجلس هم کشيده شد.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي، رئيسي سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا چند روز پيش(۲۷ دي ماه)، از برگزاري انواع مراسم در قم بدون توجه به پروتکل‌هاي بهداشتي انتقاد کرد و گفت: «در برگزاري نماز جمعه و مراسم مذهبي روزهاي اخير در قم هيچ پروتکل بهداشتي رعايت نشده است. فقط ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان از ماسک استفاده کردند.»
رئيسي گفت: «کساني که با بي‌مبالاتي اين برنامه‌ها را برگزار مي‌کنند، بدون تعارف مسئول مرگ مردم در پيک بعدي کرونا هستند و بايد مجازات شوند. اين ثواب کردن نيست. اينها دارند آدم مي‌کشند.»
پس از جمع آوري امضا و نامه نگاري گروهي از فعالين مردمي و رسانه هاي قم به آيت الله رئيسي براي پيگيري هجمه هاي ماه هاي اخير به قم، دکتر اميرآبادي نيست تذکر جدي را در خصوص مطرح کردن اين مسائل مطرح کرد که امروز با توضيحات سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا و توضيحات، مساله وارد ابعاد جديدتري شد. علي‌رضا رئيسي سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا امروز با اشاره به اظهارات چند روز پيش خود در جلسه ستاد ملي کرونا مطرح کرد.
در ارتباط با صحبت‌هاي من در جلسه ستاد ملي کرونا درباره برگزاري سوگواره حديث غربت و مردم قم سوءبرداشت شده است. ما در ستاد هميشه وضعيت شيوع کرونا و بيماران کرونايي ۳۱ استان را تحليل و بررسي مي‌کنيم و با توجه به شرايط خاص ايجاد شده در کشور، خوشبختانه روند کنترل بيماري به ثبات رسيده است.
ما نگران ايجاد موج بعدي کرونا در کشور هستيم، درباره موج بعدي شيوع کرونا در کشور تذکراتي را به استان‌ها مي‌دهيم و صحبت‌هايي که درباره بحث رعايت نکردن پروتکل‌هاي بهداشتي در قم شد، براساس گزارش‌هاي رسيده به ما بود و ما موظف به تاکيد به رعايت بيشتر پروتکل‌ها در استان‌ها هستيم.
جملات و نکاتي در جلسه اخير ستاد ملي کرونا مطرح شد که صرفاً قصد من تذکر براي رعايت پروتکل‌ها بود و به هيچ وجه قصد اهانت به مردم قم، علما، امام جمعه و ساير افراد بزرگ در قم را نداشتم و ندارم.
در اين زمينه اگر از صحبت‌هاي من سوءبرداشتي شده قصد ما، فقط کنترل بيماري و رعايت پروتکل‌ها بوده و قصد ديگري نداشتم.
اگر احيانا صحبت‌هاي من به مردم استان قم و ديگر استان‌ها برخورده است، صميمانه عذرخواهي مي‌کنم.
گفتني است، با اين حال هنوز هم در جمع هاي مجازي قم نسبت به اين واکنش هم چندان رضايتي ديده نمي شود و فعالان مدني و حتي رسانه اي قم خواستار اقدامات کلان تري هستند تا مسايلي مثل روزهاي آخر سال گذشته و اوايل امسال در خصوص مقصر نشان دادن شهر قم در ماجراي کرونا بروز ندهد.
نکته جالب آن که پس از عذرخواهي وي نيز هنوز اين واکنش ها در بين شبکه هاي اجتماعي و همچنين فعالان مردمي و اجتماعي و رسانه اي قم به پايان نرسيده است.

آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday