برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عامل قتل شبه عمد آسیه پناهی زندانی هم نمی شود

منبع
رکنا
بروزرسانی
عامل قتل شبه عمد آسیه پناهی زندانی هم نمی شود

رکنا/ شهرام کرمي، دادستان کرمانشاه، روز سه‌شنبه خبر داد که حکم نهايي مامور شهرداري که به مشارکت در «قتل شبه عمد» آسيه پناهي و حمل غيرمجاز گاز اشک‌آور متهم شده بود، به حبس تعليقي تغيير کرده است.

او حکم صادره را ۱۸ ماه حبس اعلام کرده و گفته دادگاه تجديدنظر در «بحث حبس قائل به تعليق شده است».
آبان امسال که حکم زندان اين مامور شهرداري اعلام شد، يکي از نزديکان خانم آسيه پناهي به سازمان حقوق بشر ايران خبر داد که شهرداري کرمانشاه «با دخالت در دادگاه تجديدنظر»‌ تلاش مي‌کند همين ميزان محکوميت «را به هيچ تقليل» دهد.
آسيه پناهي، پيرزن آلونک‌نشين در شهرک فدک کرمانشاه که همراه دختر و نوه خود در زاغه‌اي در کرمانشاه زندگي مي‌کرد، ۳۰ ارديبهشت امسال حين ممانعت از اقدام مأموران شهرداري در تخريب آن جان باخت.
دادستان کرمانشاه گفته است بر اساس گزارش پزشکي قانوني، علت مرگ او «بيماري حاد قلبي» بوده و استرس ناشي از عمليات شهرداري ده درصد در مرگ خانم پناهي موثر بوده و «تاثير سوء مديريت شهرداري در ماجرا» تاييد شده است.

شهرداري کرمانشاه همچنين پس از اين ماجرا به بازماندگان آسيه پناهي وعده دادن يک واحد آپارتمان داد که اين وعده هنوز محقق نشده است.
به گفته نزديکان خانم پناهي، شهرداري همچنين پرداخت مخارج کفن و دفن را از ده ميليون تومان به دو ميليون تومان کاهش داد که خانواده آسيه پناهي از دريافت اين مبلغ خودداري کرده‌اند.

آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today