logo

شهر بدون دخانیات اصفهان شناسایی شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
شهر بدون دخانیات اصفهان شناسایی شد

باشگاه خبرنگاران/ فرماندار نجف آباد گفت: وزارت بهداشت، شهر نجف آباد و روستاي حسين آباد را به عنوان پايلوت شهر و روستاي بدون دخانيات انتخاب کرد.

مجتبي راعي فرماندار نجف آباد گفت: در شيوه نامه شهر و روستاي بدون دخانيات، تاکيد شده به منظور ايجاد يک تعهد الزام آفرين فردي و اجتماعي در راستاي تحقق جامعه سلامت، مسئولان موظف به اجراي قوانين و مقررات سلبي و ايجابي در راستاي کاهش فروش، عرضه و استعمال محصولات دخاني و همچنين اجراي ضابطه‌مند اين مقوله اند به گونه‌اي که مردم از مواجهه با دود دست دوم به شيوه‌اي موثر و مديريت شده صيانت و سيادت گردند.
او افزود: در اين روند هدف کمي در نظر گرفته شده به منظور اجراي برنامه کنترل دخانيات تا سال ۱۴۰۴ بر اساس:  کاهش ۳۰ درصدي شيوع مصرف دخانيات در گروه سني بالاي ۱۵ سال،  تحقق موکد سلسله اهداف و راهبرد‌هاي فردي و جمعي شهر و روستاي بدون دخانيات،  کاهش مصرح حداکثري مواجهه با دود دست دوم بالاخص در فضا‌هاي عمومي،  اتخاذ تمهيدات لازم و موثر در راستاي کاهش دسترسي به محصولات دخاني با توجه به کاهش روند ميزان سن جامعه هدف مي باشد.
فرماندار نجف آباد ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، شهرستان نجف آباد را به دليل ممنوعيت عرضه قليان و جمع آوري مغازه‌هاي عرضه کننده دخانيات به عنوان شهر عاري از دخانيات انتخاب کرد.
راعي گفت: شهر نجف آباد از بخش مرکزي و روستاي حسين آباد از بخش مهردشت به عنوان پايلوت شهر و روستاي بدون دخانيات انتخاب گرديده و در کارگروه سلامت و امنيت غذايي و کميته ويژه ذيل آن تحقق اهداف پيش بيني شده در اين راستا پيگيري مي‌گردد.

به طورکلي عرضه قليان در اين شهرستان ممنوع مي‌باشد.
او بيان کرد: در اين موضوع فرمانداري شهرستان نجف آباد، سعي نموده  با همکاري سازمان‌هاي مردم نهاد بالاخص تشکل‌هاي مردم نهاد و خيريه‌هاي شهرستان  در هماهنگي و همراهي با مديريت شبکه بهداشت و درمان شهرستان روند مقتضي را اعمال و با بهره مندي از توانايي سازو کار شوراي اداري و شوراي تامين شهرستان در گسترش اين رويکرد تمهيدات لازم اتخاذ و اجرايي نمايد.

آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today