logo

هشدار نماینده گرگان و آق قلا به تاثیر آلودگی محیط زیست بر تغذیه مردم

منبع
شفقنا
بروزرسانی
هشدار نماینده گرگان و آق قلا به تاثیر آلودگی محیط زیست بر تغذیه مردم

شفقنا/ عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه قبل از توسعه صنايع بايد به فکر محيط زيست باشيم، اظهار کرد: من نمي‌گويم توسعه صنعتي غلط است ولي بايد توجه اول همه افرادي که به دنبال توسعه صنعتي هستند، محيط زيست باشد.

رمضانعلي سنگدويني عضو کميسيون انرژي مجلس در خصوص خطرات صنايع براي محيط زيست، اظهار کرد: محيط زيست يک کشور، مهمترين موضوع براي انسان‌هايي است که در آن سرزمين زندگي مي‌کنند. اشکال کار ما اين است که طرحي را ظرف چند ماه يا يک سال بررسي و ۱۰ سال آن را اجرا مي کنيم درحالي که اجراي بعضي از طرح‌ها، نياز به بررسي دقيق و اوليه دارد و متاسفانه در بحث محيط زيست را کمتر مورد توجه قرار داديم.
نماينده گرگان و آق قلا در مجلس با انتقاد از بي توجهي به خليج گرگان و نابودي آن، گفت: ¼ خليج گرگان خشک شده است که ضربه به محيط زيست است. من نمي‌گويم توسعه صنعتي غلط است ولي بايد توجه اول همه افرادي که به دنبال توسعه صنعتي هستند، محيط زيست باشد. بخشي از شهرک‌هاي صنعتي ما تسويه خانه ندارند و يا تسويه خانه‌هايشان جوابگوي پساب صنايع آن نيست.
سنگدويني با اشاره به خطرات شهرک‌هاي صنعتي که در داخل شهرها هستند، اظهار کرد: بعضي از صنايع آلاينده هنوز در درون شهرها و کلان شهرها قرار دارد و بعد از گذشت چهل سال از انقلاب براي اين امر کاري نکرديم؛ لذا بايد به اين صنايع ضرب‌الاجل داد زيرا آلودگي آنها خصوصا در استان‌هاي کشاورز‌ خيز، خطرات جدي در تغذيه مردم به دنبال خواهد داشت. مکان‌يابي شهرک‌هاي صنعتي هم مهم است که اگر توجه شود و حتما صنايعي که مي خواهند ايجاد کنند، اولويت اولشان رفع آلايندگي باشد، مطمئنا کمتر آلودگي خواهيم داشت.
نماينده مردم آق قلا و گرگان تصريح کرد: وزارتخانه هايي مثل صمت، کشاورزي، نفت، نيرو و همچنين سازمان محيط زيست کشور بايد در اين خصوص برنامه‌ريزي مدون و محکمي داشته باشند. مردم چه گناهي دارند که بايد در اين هواي آلوده زندگي کنند. بنابراين قبل از اينکه پروژه‌اي را اجرايي کنيم، بايد به حفظ محيط زيست توجه کنيم و دستگاه هاي متولي بايد وارد شوند و براي رفع آلودگي برنامه ريزي کنند.
عضو کميسيون انرژي مجلس در خصوص عدم هماهنگي بين نهادهاي مختلف براي رفع آلودگي هوا، گفت: همه اين حوزه ها، کارگروهي دارند که متوليان آن، استانداري‌ها، وزرا يا رييس جمهور و يا معاونان اول رييس جمهوري است که شايد اين جلسات کمتر تشکيل مي شود و يا اگر تشکيل مي شود، متوليان را موظف نمي‌کنند.
سنگدويني در پايان خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومي کشور به دليل مشکلاتي که دارد در  اين آلودگي نقش دارد؛ بنابراين اگر آن را تقويت کنيم و مردم ببينند حمل و نقل عمومي قوي است و خوب مي تواند سرويس دهي کند، از ماشين شخصي استفاده نمي‌کنند؛ تعداد ماشين هاي شخصي پرتردد در تهران باعث شده طرح زوج و فرد را اجرا کنيم که اين هم اشکال دارد.

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today