برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مدیریت تامین آب در کرمان، چاره کم بارشی شدید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مدیریت تامین آب در کرمان، چاره کم بارشی شدید

باشگاه خبرنگاران/ کارشناس پيش بيني اداره کل هواشناسي استان کرمان با اشاره به بارش باران طي هفته آينده در کرمان، گفت: اين بارش ها جبران کمبودها نمي شود و کم بارشي شديد مديريت تامين آب را مي طلبد

مريم سلاجقه، کارشناس پيش بيني اداره کل هواشناسي استان کرمان با اشاره به اينکه در هفته آينده بارش پراکنده و در ماه‌هاي اسفند و فروردين ۱۴۰۰ بارش در استان خواهيم داشت؛ اما جبران کمبود‌ها نمي‌شود، ابراز کرد: کم بارشي شديد در استان و تهديد منابع آب را شاهد هستيم.
وي افزود: ميزان بارش‌ها از ابتداي سال زراعي  امسال تا امروز، سوم اسفند ۲۵ و ۶ دهم ميليمتر بوده است.
سلاجقه با اشاره به اينکه ميزان بارش بلندمدت در استان ۷۷ و ۸ دهم ميليمتر بوده است، بيان کرد: در سال زراعي پارسال تا اين تاريخ، ۱۰۷ ميليمتر بارندگي در استان کرمان داشته ايم و ميزان بارش‌ها طي امسال نسبت به زمان بلندمدت پارسال، ۷۶ درصد کاهش داشته است و  از نظر تامين سال آبي، امسال  ۱۹ درصد آب تامين شده است.
وي بيان کرد: در مجموع در طول سال بايد حدود ۱۳۴ ميليمتر بارندگي داشته باشيم تا منابع آبي تامين شود.
کارشناس پيش بيني هواشناسي استان کرمان پيش بيني کرد: گرچه طي اسفند  امسال و فروردين سال آينده، بارش در استان کرمان داريم که متاسفانه کمبود بارش‌ها را جبران نمي‌کند.
وي ابراز کرد: از ابتداي سال آبي امسال، بيشترين ميزان بارش به شهرستان کوهبنان با ۸۱ ميليمتر و کمترين بارش به شهر‌هاي جنوبي استان اختصاص دارد.
سلاجقه با توجه به کمبود بارش در استان کرمان به کشاورزان، توصيه کرد: براي بهره وري و محصول بيشتر با توجه به شرايط اقليمي و منابع آبي برنامه ريزي صورت گيرد. 
کارشناس پيش بيني اداره کل هواشناسي استان کرمان با اشاره به اينکه بايد متناسب با اقليم، نوع کشت را تغيير دهيم تا ضرر‌هاي کمتري ببينيم، تصريح کرد: بايد ساختمان سازي‌ها تغيير کند و آلاينده‌هاي صنعتي کنترل شود.

آخرين خبر کرمان در اينستاگرام :
Instagram.com/kerman_akhbar