برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نیمی از تاکسی‌های کرج فرسوده‌اند/ ورود اتوبوس‌های جدید تا پایان سال

منبع
برنا
بروزرسانی
نیمی از تاکسی‌های کرج فرسوده‌اند/ ورود اتوبوس‌های جدید تا پایان سال

برنا/ رئيس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري کرج با بيان اينکه تا پايان سال ۱۴ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل عمومي کرج اضافه مي‌شود گفت: نيمي از تاکسي فعال در کرج فرسوده اند.
 
محمد يساولي، رئيس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري کرج با اشاره به اينکه تا پايان سال ۱۴ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل عمومي کرج اضافه مي‌شود، اظهار کرد: قرارداد خريد اين اتوبوس‌هاي بنز با شرکت ايران خودرو ديزل منعقد شده و طي هفته‌هاي آتي شاهد ورود آنها به خطوط مختلف خواهيم بود.
وي ادامه داد: با ورود اين اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومي کرج شاهد کاهش مدت زمان انتظار مسافران براي استفاده از اتوبوس خواهيم بود.
وي با اشاره به برنامه ريزي براي نوسازي تاکسي‌هاي کرج هم توضيح داد: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار تاکسي در کرج فعاليت دارند که حدود ۵۰ درصد آنها فرسوده و بيش از ۱۰ سال عمر دارند.
اين مسئول تاکيد کرد: با انعقاد تفاهم نامه‌اي با بانک قرض الحسنه مهر ايرانيان قرار شده به تعدادي از اين تاکسي‌ها وام ۶۰ ميليون توماني با سود چهار درصد ارائه شود.

يساولي تاکيد کرد: در مرحله اول بنا شده اين وام به تاکسي‌هاي پيکاني که از ديگر خودروها فرسوده‌تر هستند ارائه شود تا کم کم شاهد حذف اين نوع تاکسي از خطوط کرج باشيم.
وي اضافه کرد: در کنار اين وام، خودروي پيکان تاکسي‌داران نيز بين هفت تا هشت ميليون تومان از راننده‌ها خريداري مي‌شود و مابقي مبلغ تاکسي نو هم بايد توسط خود راننده تامين شود.
رئيس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري کرج گفت: به احتساب وام تعلق گرفته و مبلغ خريد خودروي فرسوده، حدود ۷۰ درصد از مبلغ تاکسي جديد رانندگان تامين مي‌شود.
اين مسئول افزود: در حال حاضر حدود ۳۰۰  تاکسي فرسوده پيکان در کرج فعال است که در گام اول به ۴۲ مورد از آنها وام تعلق مي‌گيرد.
يساولي توضيح داد: بنا شده به مرور مبلغ آورده شهرداري براي پرداخت اين تسهيلات افزايش يابد و علاوه براين از بازپرداخت اقساط وام گيرنده‌ها هم مجددا براي پرداخت وام به مابقي متقاضيان استفاده خواهد شد.

آخرين خبر البرز در اينستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday