برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکت‌های دارویی بدهکار است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکت‌های دارویی بدهکار است

ايرنا/ نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان شوراي عالي استان‌ها گفت: دانشگاه علوم پزشکي مشهد ۲ هزار و ۳۰۰ ميليارد ريال به شرکت‌هاي پخش دارو بدهکار است که اين وضعيت موجب ايجاد مشکل در تأمين اقلام دارويي استان خراسان رضوي شده است.

سيدحسين بهشتيان، نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان شوراي عالي استان‌ها اظهار کرد: وقتي يک بنگاه تجاري با بدهکاري بالاي يک مشتري مواجه مي‌شود به طور قطع در ارائه مجدد خدمات تجديد نظر خواهد کرد و بر اين اساس تامين سهميه داروي استان به واسطه همين بدهي‌ها دچار خلل شده که داروهاي مخصوص کرونا و بيماري هاي قلبي نيز از آن دسته است.
وي ادامه داد: دست اندرکاران حوزه پخش دارو که البته خود از سهامداران بزرگ توليد داروي کشور نيز به شمار مي‌آيند مشکلات ناشي از بدهي دانشگاه علوم پزشکي مشهد را تاييد مي‌کنند و همچنين انجمن شرکتهاي پخش داروي استان نيز همين موضوع را تاييد کرده است.
نماينده شوراي اسلامي شهرستان خليل‌آباد خراسان رضوي گفت: سهميه دارويي استان اکنون تحت الشعاع اين وقايع قرار گرفته است به عنوان نمونه در دوره اي رمدسيوير که داروي مخصوص بيماران مبتلا به کروناست در شهرستان بردسکن توزيع نشد و تامين اين دارو به تعداد پنج و ۱۰ عدد توسط راننده شبکه بهداشت با طي کردن ۲۵۰ کيلومتر مسير بردسکن تا مشهد از داروخانه ۲۲ بهمن انجام شد.
بهشتيان افزود: تنها عضو نظام پزشکي در شوراي عالي استان‌ها هستم و انتظار بود دانشگاه علوم پزشکي مشهد از اين ظرفيت به نحو شايسته استفاده کند اما متاسفانه اين دانشگاه رويکرد همکاري را در اين زمينه در پيش نگرفته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar