برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آخرین اخبار از کشف تونل‌های زیرزمینی در تبریز

منبع
مهر
بروزرسانی
آخرین اخبار از کشف تونل‌های زیرزمینی در تبریز

مهر/ وجود تونل‌هاي زيرزميني بعداز انتشار تصاويري از اثر نمايان شده در محوطه مقبره‌الشعراي تبريز تکذيب شد.

حسين اسماعيلي عتيق، شهردار تبريز اثر نمايان شده در محوطه مقبره‌الشعرا را متعلق به بقايايي از طاق زيرزميني خانه‌اي قاجاري عنوان کرد.
وي گفت: با توجه به قدمت محوطه مقبره الشعرا وجود آثار و بقايايي از ادوار مختلف در اين منطقه محتمل است، بنابراين به دنبال عمليات عمراني انجام گرفته در محوطه مقبره‌الشعرا توسط شهرداري تبريز طي چند سال گذشته بقاياي مختلفي در محوطه اين مجموعه نمايان شده است.
اسماعيلي عتيق در خصوص طاق نمايان شده در اين مجموعه و پيرامون محوطه موزه استاد احد حسيني، گفت: اين اثر، يک چشمه طاق زيرزميني متعلق به خانه‌اي از دوران قاجار است که طي عمليات عمراني نمايان شده بود و ديوارسازي محوطه موزه در ضلع واقع شده اين اثر در راستاي مطالعه و بررسي بيشتر که هم‌اکنون در حال اجرا است، متوقف شده است.
شهردار تبريز  بيان کرد: معماري قسمت‌هاي زيرين اين طاق از نوع تفليسي(تلفيق آجر و سنگ) و قسمت‌هاي فوقاني آن از نوع آجر پخته با ملات گچ است که يکي از مشخصه‌هاي معماري دوران قاجار محسوب مي‌شود، بنابراين اظهارات منتشر شده در برخي از رسانه‌ها مبني بر تعلق اين بقايا به تونل‌هاي تاريخي تبريز صحت نداشته و هيچ‌گونه مستنداتي مبني بر وجود آثارهاي تونل زيرزميني وجود ندارد.

آخرين خبر آذربايجان شرقي در اينستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today