برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۶۰ درصد کارگران آذربایجان‌غربی فاقد مسکن هستند

منبع
ايلنا
بروزرسانی
۶۰ درصد کارگران آذربایجان‌غربی فاقد مسکن هستند

ايلنا/ نايب رئيس کانون هماهنگي شوراهاي اسلامي کار آذربايجان‌غربي گفت: ۶۰ درصد از کارگران واحدهاي توليد صنعتي و خدماتي و کشاورزان آذربايجان‌غربي مستاجر و فاقد مسکن هستند.

بهمن عزيزي، نايب رئيس کانون هماهنگي شوراهاي اسلامي کار آذربايجان‌غربي ابراز کرد: طبق بررسي‌هاي ميداني حدود ۴۰ درصد از کارگران آذربايجان‌غربي از طريق تعاوني‌هاي مسکن و برخي نيز با آورده خودشان يا با دريافت تسهيلات بانکي از طريق مساکن مهر صاحب خانه شده‌اند.
وي با بيان اينکه کارگران در تأمين مسکن با مشکل مشکلات زيادي مواجه هستند، افزود: دهه‌هاي ۷۰ و ۸۰ تعاوني‌هاي مسکن و سازمان ملي مسکن و شهرداري‌ها در راستاي مسکن‌دار کردن کارگران و آحاد مردم گام‌هاي خوبي برداشته بودند؛ اما در دهه ۹۰ تقريباً اين حرکات به بن‌بست و يا به انحراف کشيده شد و مردم و کارگران درگير مسائل حقوقي و قضايي  مساکن و زمين‌هاي خريداري شده هستند.
اين مقام کارگري تاکيد کرد: ۸۰ درصد کارگران آذربايجان غربي حداقل بگير هستند و پيش‌بيني مي‌شود با اين ابرتورم موجود تا ۵۰ سال آينده کارگران صاحب مسکن شوند.
وي از مسئولان استاني خواست مسکن‌هاي ارزان قيمت با متراژ ۷۰ تا ۱۰۰ متري احداث و در اختيار کارگران و قرار دهند.
عزيزي افزود: با احداث مسکن هم براي جوانان ايجاد شده و هم زمينه اشتغال و مسکن آنها تأمين مي‌شود.
نايب رئيس کانون هماهنگي شوراهاي اسلامي کار آذربايجان‌غربي با انتقاد شديد از عملکرد مسئولان دولتي در راستاي طرح ملي مسکن، اظهار کرد: دولت در اين طرح آجر روي آجر نگذاشته فقط شعار ثبت نام طرح ملي مسکن را داده است تا به حال زميني به اين طرح اختصاص نيافته و در اين راستا قدمي برنداشته است.

آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today