برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

علت گردوغبار اخیر هوای تبریز چیست؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
علت گردوغبار اخیر هوای تبریز چیست؟

ايسنا/ مدير روابط عمومي اداره کل محيط زيست آذربايجان‌شرقي گفت: وقوع گرد و غبار فرامنطقه‌اي از ديروز(سه شنبه) موضوعي است که منجر به آلايندگي هواي تبريز شده است.

داود قاسم زاده، مدير روابط عمومي اداره کل محيط زيست آذربايجان‌شرقي اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز تا فردا(پنجشنبه) شاهد افزايش غبار محلي خواهيم بود که منجر مي‌شود، شاخص کيفيت هواي تبريز در وضعيت ناسالم براي گروه‌هاي حساس قرار گيرد.
وي خاطرنشان کرد: ميانگين شاخص کيفيت هواي تبريز امروز(هيجدهم فروردين ماه) در ساعت 11 قبل از ظهر برابر با 99 بوده و در آستانه ناسالم شدن است.
مدير روابط عمومي اداره کل محيط زيست آذربايجان‌شرقي ادامه داد: باتوجه به پيش بيني‌هاي هواشناسي مبني بر کاهش بيش از 40 درصدي بارش‌ها در فصل بهار امسال و از سويي نفوذ گرد غبار فرا منطقه‌اي از کشورهاي غربي و جنوب غرب، در کنار مسائل خشکسالي حاکم بر منطقه باعث شده در شرايطي که سرعت باد افزايش مي‌يابد گرد و غبار توليد شود.
قاسم زاده افزود: کاهش بارندگي، منجر به خشکسالي، خشک شدن تالاب‌ها، افزايش فرسايش خاک و غيره مي‌شود که بايد اقدامات لازم انجام گيرد.
وي تصريح کرد: افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي يا ريوي، زنان باردار و شيرده، سالمندان و کودکان از فعاليت در خارج از منزل خودداري کنند.

آخرين خبر آذربايجان شرقي در اينستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today