برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خروج موفقیت‌آمیز توده ۶ کیلوگرمی از شکم بانوی مشهدی

منبع
فارس
بروزرسانی
خروج موفقیت‌آمیز توده ۶ کیلوگرمی از شکم بانوی مشهدی

فارس/ يک جراح و متخصص زنان از خروج موفقيت آميز توده ۶ کيلوگرمي از شکم خانم ۴۲ ساله در بيمارستان بنت الهدي مشهد خبر داد.

فاطمه توسلي، جراح و متخصص زنان از خروج موفقيت آميز ميوم ۶ کيلوگرمي از شکم خانم ۴۲ ساله در بيمارستان بنت الهدي مشهد خبر داد و گفت: بيمار با علائم کم خوني، احساس بزرگي و درد شکم به بيمارستان مراجعه داشته و پس از انجام سونوگرافي و MRI مشخص شد اين توده تمامي حفره شکم و لگن را پر کرده است.
وي با بيان اينکه ابعاد اين توده شکمي ابعادي برابر با يک رحم در ماه نهم بارداري بود، افزود: اين بيمار سابقه سه زايمان داشته است.
اين جراح و متخصص زنان گفت: عمل جراحي با روش لاپاراتومي صورت گرفت و با وجود به اينکه رحم ميوماتوز و پر عروق خوني بزرگ بود، اين عمل يک ساعت و ۳۰ دقيقه به طول انجاميد؛ در حال حاضر حال عمومي بيمار مساعد و قابل ترخيص است.
توسلي با بيان اينکه وجود ميوم شايع‌ترين تومور خوش خيم رحم بوده و ۵۰ درصد از بانوان بالاي ۳۵ سال به آن مبتلا هستند، اظهار کرد: وجود ميوم اکثرا بدون علامت بوده و ايجاد بدخيمي در آن نادر است.
وي اظهار کرد: ميوم گاهي به صورت اتفاقي کشف مي‌شود و  شايع‌ترين علامت آن خونريزي‌هاي غيرطبيعي است.
اين جراح و متخصص زنان تاکيد کرد: در صورت بروز تغييراتي در رشد ميوم، خونريزي غيرطبيعي رحمي، کم خوني، درد‌هاي لگني و علائم مزاحم، بايد فرد به پزشک مراجعه کند تا ارزيابي و معاينه توسط متخصص زنان صورت گرفته و در صورت لزوم عمل جراحي انجام شود.
توسلي گفت: بر اساس مشکل بيمار نوع عمل جراحي متفاوت است، گاهي اوقات از عمل حذف ميوم که اصطلاحا ميومکتومي گفته مي‌شود، استفاده شده و فقط همان توده خارج مي‌شود و گاهي اوقات نيز مجبور به برداشتن رحم (هيسترکتومي) هم مي‌شويم.
وي تصريح کرد: در بيمارستان بنت الهدي عمل‌هاي انکولوژي زنان، لاپراسکوپي، هيستروسکوپي و جراحي‌هاي زنان در سطح پيشرفته انجام مي‌شود و کادر درماني و تيم پزشکي اين بيمارستان تجربيات خوب و موفقيت آميزي را پشت سر نهاده‌اند.
اين جراح و متخصص زنان با بيان اينکه عمل‌هاي متعددي در بيمارستان بنت الهدي از جمله مامايي، جراحي زنان و انکولوژي زنان به صورت روزانه صورت مي‌گيرد، بيان کرد: با گذشت بيش از ۳۰ سال تجربه کاري در انجام عمل در بيمارستان بنت الهدي مي‌توانم ادعا داشته باشم، پس از انجام عمل با خاطري آسوده بيمار را به پرسنل درمان مي‌سپارم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar