برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اعمال ۱۰ روز محدودیت برای شهر‌های قرمز از شنبه

منبع
بروزرسانی
اعمال ۱۰ روز محدودیت برای شهر‌های قرمز از شنبه

پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري/ بر اساس مصوبه کميته‌هاي تخصصي ستاد مقابله با کرونا از روز شنبه در همه شهر‌هايي که در وضعيت قرمز قرار مي‌گيرند به مدت ۱۰ روز محدوديت اعمال مي‌شود.

جلسه کميته‌هاي تخصصي ستاد مقابله با کرونا عصر پنج شنبه در حضور رئيس جمهور برگزار شد. در اين جلسه، روساي کميته‌هاي بهداشت و درمان، امنيتي - اجتماعي و قرارگاه عملياتي ستاد ملي مقابله با کرونا گزارشي از آخرين وضعيت شيوع بيماري در کشور، وضعيت رنگ‌بندي شهر‌ها و استان‌ها و همچنين اقدامات انجام شده و اعمال محدوديت‌ها و تقويت نظارت‌ها بر اجراي دقيق دستورالعمل‌ها براي کنترل و مهار موج جديد کرونا در کشور ارائه کردند.
در اين جلسه روساي کميته‌هاي تخصصي ستاد ملي مقابله با کرونا پيشنهاد‌هاي قرارگاه عملياتي اين ستاد را مورد بحث و بررسي قرار دادند. بر اساس اين پيشنهادها، ستاد‌هاي استاني در مراکز و شهر‌هاي با وضعيت قرمز و نارنجي موظفند مطابق طرح مديريت هوشمند، کليه محدوديت‌هاي لازم را در بخش‌هاي اصناف، تردد‌ها و نحوه حضور کارمندان در ادارات به دقت اعمال و دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط نيز نظارت‌هاي لازم را انجام دهند. همچنين همه استان‌ها در هر وضعيتي که قرار دارند موظف به رعايت و اجراي همه شيوه نامه‌هاي بهداشتي و مراقبت‌هاي لازم هستند.
در عين حال کميته عالي نظارت با محوريت و مسئوليت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مي‌بايست نظارت دقيق را بر نحوه رعايت شيوه‌نامه‌ها اعمال و افرادي که الزمات قانوني در اين خصوص را رعايت نمي‌کنند براي برخورد به مراجع ذيربط معرفي کند تا اقدامات لازم در اين زمينه صورت گيرد.
همچنين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مي‌بايست افرادي را که تست آن‌ها مثبت شده و قرنطينه را رعايت نمي‌کنند براي اعمال مجازات به مراجع قانوني معرفي کند.
براساس پيشنهاد ديگري همچنين مقرر شد وزارت راه و شهرسازي با همکاري هلال احمر و با افزايش ظرفيت نيرو‌ها و تجهيزات، ضمن کنترل دقيق‌تر فرودگاه‌ها و پايانه‌هاي پرتردد مرزي و تسهيل در رفت و آمد مردم از نقض شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي جلوگيري کند.

رئيس جمهور با تاکيد بر اجراي موارد پيشنهادي قرارگاه عملياتي مقابله با کرونا گفت: بي ترديد راه اصلي خروج از اين وضعيت رعايت همه دستورالعمل‌ها است که تجارب گذشته نيز گواه اين موضوع است.
روحاني با بيان اينکه هماهنگي و انسجام در تصميمات و اقدامات لازم در مديريت مقابله با کرونا به عنوان يک اصل ضروري است، افزود: رعايت نشدن دستورالعمل‌ها و تصميمات اتخاذ شده در ستاد ملي مقابله با کرونا مهمترين دليل ايجاد وضعيت کنوني است و اگر همه اقدامات در چارچوب مصوبات ستاد ملي از سوي مردم، اصناف و دستگاه‌ها به دقت اجرا مي‌شد حتما شاهد اين وضعيت نبوديم.
بر اساس مصوبه اين جلسه از روز شنبه در همه شهر‌هايي که در وضعيت قرمز قرار مي‌گيرند مطابق مفاد طرح مديريت هوشمند به مدت ۱۰ روز محدوديت اعمال مي‌شود و بديهي است ساير شهر‌ها هم براساس رنگ بندي اعمال شده بايد محدوديت‌ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.