برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رسیدگی فوری به پرونده‌های تظاهر به روزه‌خواری در ملأ عام

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
رسیدگی فوری به پرونده‌های تظاهر به روزه‌خواری در ملأ عام

صدا و سيما/ دادستان عمومي و انقلاب استان کرمانشاه گفت: پرونده هاي تظاهر به روزه خواري در ملاء عام فوري رسيدگي مي شوند.

کرمي، دادستان عمومي و انقلاب استان کرمانشاه بيان داشت: باتوجه به اينکه برکات معنوي اين ماه مي‌تواند جامعه ما را مزين به رفتار‌هاي اخلاقي و عاري از جرم و مظاهر زشتي، ناهنجاري و آسيب‌هاي اجتماعي کند، براي همين از تمامي دستگاه‌ها و نهاد‌هاي ذيربط انتظار مي‌رود با تمام توان پاي کار بيايند و با در نظر گرفتن دستورالعمل‌هاي ستاد مبارزه با بيماري کرونا و استفاده از تمام امکانات و لوازم و انجام تکاليف قانوني خود، زمينه بهره مندي هر چه تمام‌تر مردم از ماه خدا را فراهم کنند.
وي با تشريح وظايف برخي دستگاه‌ها در اين ماه مبارک افزود: فرماندهي انتظامي با حضور فعال در معابر و اماکن عمومي، مراکز تجاري، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها  نسبت به تذکر و هشدار لازم به شهروندان اقدام کند.
دادستان کرمانشاه گفت: ضرورت دارد افرادي که تظاهر به روزه خواري مي‌کنند و يا پوششي نامتعارف در واحد‌هاي صنفي و اماکن عمومي دارند با رعايت ضوابط قانوني و شرعي و مستندسازي به مراجع قضايي معرفي شوند.
وي خاطرنشان کرد:  معاونت ارجاع دادسراي عمومي و انقلاب مرکز استان موظف شده پرونده‌هاي مربوط به تظاهر به عمل حرام و روزه خواري در انظار و اماکن عمومي را به صورت روزانه و به قيد فوريت به شعبه دادستاني به عنوان شعبه تخصصي ارجاع نمايد و شعبه دادستاني نيز موظف به رسيدگي روزانه و فوري است.

دادستان کرمانشاه ادامه داد همچنين امنيت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به ويژه پارک‌هاي شرقي و غربي طاقبستان توسط ماموران و يگان‌هاي انتظامي براي حضور مردم در زمان افطار و بعد از آن تقويت شود تا شهروندان روزه‌دار بتوانند با رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي  فرصت مناسبي  را براي گذراندن اوقات فراغت داشته باشند.
وي افزود: انتظار مي‌رود اتاق اصناف هم با همکاري پليس نظارت بر اماکن عمومي، دامپزشکي، معاونت بهداشتي و تعزيرات حکومتي، ضمن تشديد بازرسي‌ها و راه اندازي گشت‌هاي نامحسوس و استفاده از ظرفيت بسيج اصناف، به واحد‌هاي صنفي گرانفروش و آن دسته از واحد‌هاي صنفي که حرمت و شئون ضروري ماه رمضان و همچنين دستورالعمل‌هاي مرتبط با کرونا را رعايت نمي‌کنند، تذکر و هشدار داده و برخورد قانوني کنند.
کرمي افزود: معاونت بهداشتي نيز موظف است نظارت و بازرسي مستمر از رستوران‌ها، کبابي‌ها، قنادي‌ها  مراکز تهيه و توزيع زولبيا باميه، آش و حليم پزي‌ها به ويژه بازرسي‌هاي مستمر شبانگاهي در طول ماه مبارک رمضان را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دهد.
وي تاکيد کرد: همچنين پليس نظارت بر اماکن نسبت به برقراري گشت‌هاي انتظامي در طول شبانه روز در سطح شهر، اقدام و ضمن تعيين مکان‌هاي مشخص و داراي مجوز براي خدمات رساني به مسافران براي حفظ شئونات ماه مبارک رمضان در مکان‌هاي فوق نظارت کند.
به گفته دادستان کرمانشاه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي نيز ضمن اطلاع رساني شماره تلفن‌هاي دريافت گزارش تخلفات بهداشتي در سطح شهر از طريق نصب بنر و استفاده از ظرفيت صدا و سيماي مرکز استان هماهنگي با سازمان‌هاي مرتبط به ويژه تبليغات اسلامي و امور مساجد، جهت حضور مديران شبکه‌هاي بهداشت و درمان يا کارشناس مسئول بهداشت محيط شهرستان در جلسه مبلغين به منظور ارائه توصيه‌هاي بهداشتي و تاکيد بر تذکرات لازم مبني بر رعايت اين اصول توسط مردم به ويژه دستورالعمل‌هاي بهداشتي در شرايط کنوني بيماري کرونا و در زمان توزيع نذورات داشته باشد.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به افزايش حجم ترافيک در ساعات افطار، نيروي راهور با حضور فعال در صحنه و با تمرکز بر هسته مرکزي شهر، بازار و مراکز خريد، علاوه بر کنترل و روان سازي ترافيک، زمان رسيدگي به تصادف‌ها و حوادث رانندگي را کاهش دهد.
دادستان کرمانشاه اظهار داشت: آموزش و پرورش استان برنامه‌اي را تدوين نمايد تا از طريق اپليکيشن‌هاي آموزشي و آموزش‌هاي از راه دور نسبت به رعايت شئونات ماه مبارک رمضان با شيوه‌هاي تبليغي و ارشادي و اهميت روزه داري براي دانش‌آموزان اقدام داشته باشد.
وي خاطرنشان کرد: اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز ضمن آماده سازي هتل ها، مراکز اقامتي و رستوران‌هاي مسافر پذير، با در نظر گرفتن دستورالعمل‌هاي صادره از ستاد کروناي استان و همچنين رعايت محدوديت‌هاي ايجاد شده نسبت به تعيين و ساماندهي سالن‌هاي غذاخوري مناسب بين راهي براي مسافران با تاکيد بر حرمت ماه مبارک رمضان و رعايت احترام روزه‌داران اقدام نمايد.
کرمي بابيان اينکه ادارات کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و فرودگاه کرمانشاه ضمن ارائه تسهيلات لازم و اختصاص مکان مناسب براي رفاه حال مسافران با رعايت حرمت ماه مبارک رمضان، نسبت به ترويج و تبليغ فرهنگ روزه‌داري در فرودگاه، پايانه‌هاي حمل و نقل مسافر و... اقدام و با همکاري فرماندهي انتظامي از حرمت‌شکني در اين مراکز جلوگيري نمايد، گفت: پيشنهاد مي‌شود در راستاي مصوبات ستاد کرونايي کل کشور  استانداري کرمانشاه به تمامي دستگاه‌هاي دولتي ابلاغ کند که توزيع نذورات افطاري به صورت بيرون بر و با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي مورد تاييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي انجام پذيرد و مراسم افطاري تجمعي و دورهمي‌ها برگزار نشود.

آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today