logo

باقیمانده سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می‌شود

منبع
مهر
بروزرسانی
باقیمانده سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می‌شود

مهر/ سخنگوي ستاد آزاد سازي سهام عدالت گفت: ۵۰ درصد باقيمانده سود سهام عدالت به زودي به دارندگان اين سهام پرداخت مي‌شود.

حسين فهيمي، سخنگوي ستاد آزاد سازي سهام عدالت درباره پرداخت سود سهام عدالت، اظهار کرد: نخستين بار توزيع سود سهام عدالت از طريق ساز وکار بازار سرمايه انجام شد و بر اساس ميزان سود سهام هر فرد و ميزان سهم باقي مانده افراد محاسبه شد.
وي افزود: بر اساس تصميم شوراي عالي بورس ۵۰ درصد اين سود در روزهاي پاياني سال گذشته پرداخت شد و پرداخت بقيه سود منوط به اين است که شرکت‌ها سود خود را به شرکت سپرده گذاري مرکزي پرداخت کنند که تلاش مي‌کنيم در روزهاي آينده اين کار انجام شود.
فهيمي گفت: ممکن است اشکالاتي در شماره حساب‌هاي اعلامي افراد وجود داشته يا اصلاح مشخصاتي داشته‌اند، بنابراين هموطناني که هنوز ۵۰ درصد اول را دريافت نکرده‌اند مي‌توانند از طريق تماس با مرکز پيام سهام عدالت با شماره ۱۵۶۹ اين موضوع را پيگيري کنند.
سخنگوي ستاد آزاد سازي سهام عدالت درباره ارائه کارت‌هاي اعتباري سهام عدالت، گفت: زير ساخت‌هاي اين کار انجام شده و هم اکنون در اختيار بانک‌ها قرار گرفته است.
فهيمي افزود: تأمين اعتبار لازم براي اعطاي اين کارها بايد از طرف بانک‌ها انجام شود که در شرايط فعلي در بانک ملي و تجارت اين کار انجام شده و مشمولان سهام عدالت که در اين دو بانک حساب دارند مي‌توانند تقاضاي خود را ارائه کنند که معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام به آن‌ها کارت اعتباري داده مي‌شود.
وي افزود: درخواست ما اين است که بقيه بانک‌ها نيز به اين سيستم بپيوندند و ارائه کارت‌ها را آغاز کنند.
سخنگوي ستاد آزاد سازي سهام عدالت گفت: از مجموع ۴۹ ميليون نفر سهامدار عدالت حدود سه ميليون و ۲۰۰ هزار نفر بخشي از سهام عدالت خود را فروخته‌اند که در اين مرحله کارت اعتباري به آن‌ها تعلق نمي‌گيرد و توصيه ما نيز اين است که افراد سهام خود را نگهداري کنند.
فهيمي اضافه کرد: در شرايط فعلي اين کارت‌ها در دستگاه‌هاي فروشگاه‌هاي مشخص قابل خريد است و در آينده گسترش خواهد يافت و در همه مراکز عرضه کالا و خدمات قابل استفاده خواهد بود.