برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تغییر رنگ‌بندی استان زنجان به سیاه کذب محض است

منبع
بروزرسانی
تغییر رنگ‌بندی استان زنجان به سیاه کذب محض است

موج رسا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان تغيير رنگ بندي استان زنجان به سياه را کذب خواند و گفت: وزارت بهداشت هم در اين زمينه اعلاميه‌اي نداشته است.

پرويز قزلباش، رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات درماني استان زنجان در اين رابطه اظهار کرد: رنگ بندي شهرستان‌ها تغيير نيافته است و هر گونه تغيير در رنگ بندي از طريق ستاد ملي کرونا و وزارت کشور اعلام مي‌شود و رنگ بندي تحت عنوان ماسک تکذيب شد.
وي با بيان اينکه در صورتي که رنگ بندي سياه اعلام شود که بايد ضوابط آن نيز تعريف شود، افزود: اصل اينکه بيماري همچنان در کشور در حال اوج گيري و روند افزايشي است، بايد تاکيد کرد و اگر اين روند ادامه يابد مشکلات جدي در بخش بستري را فراهم مي‌کند.
اين مسئول خاطرنشان کرد: ميزان ابتلا در کودکان بدون علامت بسيار زياد است اما در حدي است که چهره قالب را در کودکان نمي‌بينيم و در موج چهارم ميزان بستري کودکان افزايش معناداري فعلا ندارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان از کاهش سن مبتلايان به ويروس کرونا خبر داد و گفت: در دوره‌هاي قبلي ميزان سن مبتلايان بالاتر بود.
قزلباش در خصوص ازدحام جمعيت در نانوايي‌ها در زمان نزديک افطار، خاطرنشان کرد: در ايام ماه رمضان تجمع در نانوايي‌ها، سنگکي‌ها، بربري و حليم و آش فروشي در سابق داشتيم اما در اين شرايط چنين صف‌هايي غيرقابل قبول است و ما پيگير اين موضوع هستيم صف‌ها کاهش يابد.
وي با بيان اينکه اگر در يک شهرستاني بيش از 4 بيمار بستري داشته باشد به ازاي هر 100 هزار نفر جمعيت، رنگ آن شهرستان زرد مي‌شود اما عوامل ديگري هم در اين زمينه دخيل است، افزود: اگر بيش از 6 نفر نارنجي و بالاتر قرمز مي‌شود و بيشتر از اين ميزان اعلام خطر است تا همه شهرستان‌ها در يک تقسيم بندي قرار نگيرد.
اين مسئول خاطرنشان کرد: روند ابتلا در استان با شيب کمتري افزايشي است و روند بستري‌ها هم نوسان دارد و هر روز تغيير مي‌کند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان با اشاره به اينکه ديشب 109 نفر در بيمارستان‌هاي استان زنجان بستري شدند، افزود: ميزان اشتغال تخت بيماران کرونايي در استان زنجان بالاي 800 تخت است.
قزلباش در خصوص در پيش رو بودن روزهاي سخت در دو هفته آينده در کشور و به تبع آن در زنجان، گفت: افزايش اوليه که از اول فروردين شروع شد نتيجه اعمال و رفتار قبل از عيد نوروز بود که شامل فعاليت‌ها، خريدها و بازار رفتن‌ها بود.
وي با بيان اينکه ديد و بازديد عيد، مسافرت‌ها و عدم رعايت پروتکل‌ها موجب شده تا در دو هفته آينده پيش‌بيني افزايش بيماران را داشته باشيم، افزود: اگر ميزان بستري‌ها افزايش يابد انتظار سريز بيمارستان‌هاي استان وجود دارد.
اين مسئول از رهگيري بيماران در استان خبرداد و گفت: از ظرفيت بيمارستان هاي بخش خصوصي و دولتي و دانشگاهي براي بستري بيماران کرونايي استفاده شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات درماني استان زنجان از راه‌اندازي سرويس درمان سرپايي و موقت بيماران در استان زنجان خبرداد و گفت: در زمينه دارو نيز مشکلي وجود ندارد که شرايط لازم براي اخذ دارو فراهم شده است.
قزلباش يادآور شد: بيشترين دلايل درگيري مردم به بيماري کرونا در درجه اول در درون خانواده، دورهمي‌ها، مراسم‌ها و مسافرت‌ها است که بايد مردم در ايام ماه رمضان بايد از برگزاري هر گونه تجمع خودداري کنند.
وي با بيان اينکه بيش از 6 هزار نفر در استان زنجان واکسينه شده‌اند، افزود: ضروري است مردم از شرکت در افطاري‌ها و صف‌ها جلوگيري کنند.
اين مسئول خاطرنشان کرد: وسايل حفاظتي براي کادر درمان تامين شده است اما در بخش‌هاي مختلف اين وسايل متفاوت بوده و داراي استانداردهاي لازم است.

 
 


انتهاي پيام/

آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today