logo

ارتش در تأمین امنیت مرز و خراسان جنوبی حضور فعالانه دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ارتش در تأمین امنیت مرز و خراسان جنوبی حضور فعالانه دارد

ايرنا/ استاندار خراسان جنوبي گفت: با توجه به شرايط جغرافيايي و مرز طولاني خراسان جنوبي با کشور افغانستان، ارتش براي حفظ امنيت استان و منافع ملي حضور فعالانه و مقتدرانه دارد.

حميد ملانوري،  استاندار خراسان جنوبي روز يکشنبه در مراسم سان و رژه خودرويي يگان‌هاي ارتش که به مناسبت ۲۹ فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران و حماسه‌هاي آفريني‌هاي نيروي زميني قهرمان در مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) بيرجند برگزار شد، افزود: ارتش جمهوري اسلامي به عنوان يک سازمان و نظام ارزشي، متعهد، متخصص و مقتدر در مباحث مختلف توسعه کشور نيز گام بر مي‌دارد.
وي اظهار داشت: معمار بزرگ انقلاب به عنوان ترسيم کننده نقشه‌هاي بزرگ در کشور امروز را به نام ارتش جمهوري اسلامي نامگذاري کردند تا هم ايده و نظرشان را  در رابطه با ارتش اعلام کنند و هم نظرات و انديشه‌هاي تفرقه افکنانه‌اي که در روزهاي اول انقلاب در درون ارتش شکل گرفته بود را خنثي کنند.
استاندار خراسان جنوبي گفت: حضرت امام خميني(ره) با اين نامگذاري، پايه هاي اين سازمان بزرگ نظامي  را در کشور محکم کردند.
وي بيان کرد: در همه کشورها براي حفظ منافع ملي آن کشور ارتش شکل گرفته و حضور دارد قبل از انقلاب در ايران نيز ارتش با همان معنا و مفهوم عمومي وجود داشت اما ارتشي که امروز شاهد آن هستيم تفاوت بسيار زيادي با بسياري از ارتش‌هاي دنيا و قبل از انقلاب دارد.
ملانوري تصريح کرد: ارتش‌ها براي حفظ منافع ملي ايجاد و مستقر مي‌شوند اما امروز در راستاي اقدامات و ارزش‌هايي که در کشورهاي مختلف مي‌بينيم در برخي کشورها مانند آمريکا عمدتا در راستاي منافع سياسي سياست‌مداران و مديراني شکل گرفته که به فکر تسلط بر کشورهاي ديگر هستند.
وي يادآور شد: امروز ارتش کشورهايي مانند آمريکا به دنبال اين هستند منافع، ذخاير و ثروت کشورهاي مختلف را چپاول کرده و قدرت‌نمايي کنند اگر کسي مقابل زورگويي‌هاي آنها ايستاد او را به عنوان حرکت عليه منافع ملي خودشان قلمداد مي‌کنند.

استاندار خراسان جنوبي گفت: امروز اگر ارتش جمهوري اسلامي ايران را با ساير کشورها مقايسه کنيد نه به عنوان يک سازمان نظامي و امنيتي بلکه در کنار ساير سازمان‌هاي امنيتي و اطلاعاتي کشور جان بر کف، مقتدر، ايثارگر و متعهد براي امنيت، حفظ آب و خاک و مردم کشور حضور مقتدارنه دارد.
وي بيان کرد: امروز اين سازمان نه تنها يک سازمان ارتشي بلکه يک سازمان ارزشي است، نيروهاي مومن، متعهد، ارزشمند، ولايتمدار و انقلابي در جاي جاي کشور با حضور متعهدانه کمک مي‌کنند تا اين انقلاب بتواند به اهداف ارزشمند خود برسد.
ملانوري عنوان کرد: در طول بيش از ۴۲ سال از پيروزي انقلاب اسلامي شاهد حضور مقتدرانه ارتش جمهوري اسلامي بوده‌ايم و کشور از منافع و اقدامات خوب و پرشکوه ارتش بهره‌مند شده است.
وي ادامه داد: استان خراسان جنوبي هم از اين نعمت بزرگ به معناي واقعي بهره‌مند است خراسان جنوبي يکي از استان‌هاي مرزي و از مرزهاي بزرگ کشور با افغانستان است و براي حفظ امنيت کشور و اقتدار نياز به اين حضور دارد و اين حضور نه تنها در مرز که در گوشه گوشه استان است.
استاندار خراسان جنوبي گفت: خدا را شاکريم هم ارتش جمهوري اسلامي ايران و هم ساير يگان‌هاي نظامي در استان و کشور با همدلي، تعامل، هم‌افزايي و وحدت قدم‌هاي بسيار بزرگي براي امنيت مي‌دارند.
وي افزود: امروز کشور توانسته با همين استقلال و توسعه ساختار نظامي و امنيتي به عنوان يکي از کشورهاي مقتدر و امن منطقه تبديل شود و گزينه نظامي کشورها را از روزي ميز به زير ميز بکشد.
ملانوري ادامه داد: عليرغم همه دشمني‌ها، ظلم، جرم و نيرنگ‌ها متاسفانه بيش از يک سال است درگير بيماري کرونا هم هستيم که در اين شرايط سخت به جز همدلي، اتحاد، حضور مقتدرانه، همراهي و همکاري با يگان‌هاي نظامي، امنيتي و اطلاعاتي و انتظامي نمي‌توان کشور را پيش برد.
وي عنوان کرد: عليرغم همه نيرنگ‌ها، دشمني‌ها، فتنه‌ها و تحريم‌هايي که در اين سال‌ها بوجود آمده است کشور توانسته خيلي خوب در برابر نابرابري‌ها مقاومت کند و بايستد و امروز با اقتدار، معنويت و عزمي راسخ براي رسيدن به اهداف و آرمان‌هاي بلند ارزشي خود گام بردارد.
استاندار خراسان جنوبي ادامه داد: همه اينها با رهبري‌هاي پيامبرگونه مقام معظم رهبري، مقاومت و ايثارگري اين ملت بزرگ و حضور مقتدرانه نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي محقق شده است که توانسته‌ايم بر روي اصول و اعتقادات خود محکم بايستيم.
وي عنوان کرد: کشور در مسايل امنيتي منطقه و دنيا بسيار حضور چشمگيري دارد و بدن حضور ايران بسياري از مسايل به نتيجه نمي‌رسد.
ملانوري بيان کرد: نعمت بزرگ انقلاب، امنيت، استقلال نظام ديني، حضور نيروهاي مقتدر، جان برکف و ايثارگر نظامي و انتظامي را قدر مي‌دانيم و اميد است همچنان مانند گذشته انقلاب اسلامي ايران بر مدار توسعه و پيشرفت با حضور همگان و پشتيباني همه اقشار مختلف مردم مسير خود را که همان هدف اصلي که امام فرمودند پيش برود.
رژه ۲۹ فروردين روز ارتش و حماسه آفريني‌هاي نيروي زميني به صورت محمول و خودرويي و با ارائه گوشه‌هايي از قدرت ارتش جمهوري اسلامي ايران با شعار «مدافعان وطن؛ ياوران سلامت» در پادگان‌هاي ارتش برگزار شد.

امام خميني(ره) ۲۹ فروردين سال ۱۳۵۸ را روز ارتش جمهوري اسلامي ايران تعيين کردند و هر سال رژه باشکوه در تهران و شهرهاي کشور برگزار مي‌شود که امسال به دليل محدوديت‌هاي کرونا به صورت محدود برگزار شد.

آخرين خبر خراسان جنوبي در اينستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today