logo

گیلان رتبه نخست شنوایی‌سنجی نوزادان را دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
گیلان رتبه نخست شنوایی‌سنجی نوزادان را دارد

ايرنا/ معاون امور پيشگيري اداره کل بهزيستي گيلان گفت: اين استان با شنوايي‌سنجي ۹۵ درصد نوزادان، رتبه نخست اين امر را در کشور به خود اختصاص داده است.

آريا طوفاني معاون امور پيشگيري اداره کل بهزيستي گيلان روز شنبه در جلسه معارفه سرپرست اداره بهزيستي آستارا در فرمانداري اين شهرستان اظهار کرد: بعد از غربالگري شنوايي، اگر مشکلي در درمان نوزدان وجود داشته باشد، براي کاشت حلزون اقدام مي کنيم.
وي بيان کرد: در گيلان، زمينه کاشت حلزون با توجه به امکانات موجود فراهم است و از اين نظر رتبه چهاردهم کشور را داريم و براي به حداقل رساندن ناشنوايي نوزادان تلاش مي کنيم.
وي ادامه داد: سالانه ۷۰ هزار کودک زير ۶ سال در گيلان براي شناسايي تنبلي چشم و پيشگيري از معلوليت ها معاينه مي شوند و از والدين انتظار داريم بيشتر همکاري کنند.
طوفاني با اشاره به آغاز مشاوره ژنتيک خانوارهاي داراي سه معلول گفت: مشاوره ژنتيک خانوارهاي داراي ۲ معلول نيز جزو برنامه است و به زودي مرکز مشاوره ژنتيک در آستارا راه اندازي خواهد شد.
معاون اداره کل بهزيستي گيلان گفت: مشاوره فردي و روانشناختي به شهروندان گيلاني با شماره تماس ۱۴۸۰ از ساعت هشت تا ۲۴ ارائه مي شود و در سال گذشته ۶۰ هزار و ۵۲۸ نفر از طريق مراجعه حضوري و تلفني از خدمات مشاوره بهره مند شدند.
طوفاني با اعلام فعاليت ۲۴۰ روانشناس، يک روانپزشک و يک روان سنج در اداره کل بهزيستي گيلان، از مردم خواست با شماره تماس ۱۴۸۰ از خدمات مشاوره بهزيستي استان در زمينه هاي خانوادگي، فردي، اضطراب فرزندان و... بهره مند شوند.
فرماندار آستارا نيز در اين جلسه بر افزايش خدمات بهزيستي براي محرومان تاکيد کرد و گفت: تلاشگران اين حوزه علاوه بر عمل به وظايف قانوني بايد وجدان کاري بالايي داشته باشند.
عباس صابر نياز جامعه به مديران دغدغه مند و جهادي را خاطرنشان شد و با امانت شمردن مسئوليت هاي اداري، خدمت به مردم را مهمترين رسالت مسئولان و مديران دانست.
در اين جلسه از خدمات فريبرز خورشيدي قدرداني و نسرين معصومي به عنوان سرپرست اداره بهزيستي آستارا معرفي شد.
 بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار اين شهرستان از خدمات امور اجتماعي و توانبخشي سازمان بهزيستي بهره مند هستند.

آخرين خبر گيلان در اينستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today