logo

توقیف محموله‌های قاچاق در سواحل شمالی خلیج فارس

منبع
بروزرسانی
توقیف محموله‌های قاچاق در سواحل شمالی خلیج فارس

پايگاه خبري پليس/ فرمانده مرزباني استان خوزستان از توقيف سه فروند شناور تجاري و کشف بيش از 35 ميليارد ريال کالاي قاچاق در سواحل آبادان و ماهشهر خبر داد.

سردار لطفعلي پاکباز، فرمانده مرزباني استان خوزستان اظهار داشت: مرزبانان پايگاه درياباني آبادان و ماهشهر، در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمايت از توليد داخلي، روز گذشته حين کنترل شناورهاي عبوري در سواحل شمالي خليج فارس و آبراه بين المللي اروند به سه فروند شناور تجاري حامل کالا که از کشورهاي حوزه خليج فارس به مقصد بنادر خوزستان در حرکت بود، مظنون و براي بررسي آن ها را متوقف کردند.
وي افزود: ماموران در بازرسي دقيق از شناورهاي توقيف شده، 85 دستگاه کولر گازي، 10 دستگاه ماشين لباسشويي، 10 دستگاه يخچال، 86 هزار و 400 عدد اسپري خوشبو کننده، 7 هزار و 200 بسته آدامس، 52 هزار و 800 قالب صابون، 72 هزار بسته پودر کاپوچينو و 2 هزار و 400 قوطي روغن خوراکي که به صورت قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلي کشور بارگيري شده بود، کشف کردند.
فرمانده مرزباني استان خوزستان با اشاره به دستگيري 18 نفر در اين رابطه، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ريالي کالاهاي مکشوفه را 35 ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد کرده اند که پس از تشکيل پرونده مقدماتي به همراه متهمان تحويل مراجع قانوني شدند.
سردار پاکباز خاطرنشان کرد: مجموعه مرزباني خوزستان با ايجاد تعامل سازنده با نهادهاي امنيتي و انتظامي، ادارات و ارگان هاي دولتي و مرزنشينان تمام تلاش خود را در مبازره با پديده شوم قاچاق، ايجاد و استمرار امنيت پايدار و پاسداري از قلمرو سرزميني ايران اسلامي در جنوب غرب کشور را به کار گرفته است.


آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today