برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تعداد مبتلایان کرونا در سیستان‌وبلوچستان از مرز ۳۴ هزار نفر گذشت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تعداد مبتلایان کرونا در سیستان‌وبلوچستان از مرز ۳۴ هزار نفر گذشت

ايرنا/ رييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: با افزوده شدن ۲۰۱ مورد جديد کرونا در سيستان و بلوچستان شمار مبتلايان اين ويروس در استان به ۳۴ هزار و ۲۲ نفر رسيد.

سيدمحمد هاشمي‌شهري، رييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان اظهار کرد: هم‌اينک ۱۶۲ بيمار حاد تنفسي و ۸۲ مبتلا به کرونا در بيمارستان‌هاي سيستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.
وي شمار درگذشتگان اين ويروس در سيستان و بلوچستان را يک هزار و ۲۸۵ نفر ذکر کرد.
رييس دانشگاه علوم پزشکي زاهدان از مردم تقاضا کرد؛ در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بيرون مي‌روند اصول بهداشتي و آداب تنفسي را به خوبي رعايت کنند.
وي بيان کرد: از آنجايي که کشف راه‌هاي انتقال کرونا و عوارض ناشي از آن نيازمند گذشت مدت‌زماني از شيوع و اپيدمي ويروس است و سپس بر اساس يافته‌هاي علمي رفتار عامل بيماري شناسايي مي‌شود ضروري است شهروندان تمام نکات بهداشتي را رعايت کنند.
هاشمي گفت: موارد مثبت کروناي جهش يافته انگليسي در سيستان و بلوچستان نيز در حال افزايش است و اين نوع از ويروس تقريبا جايگزين نوع قبلي شده به طوري که حدود ۸۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل مي‌شود.
رييس دانشگاه علوم پزشکي زاهدان گفت: از مردم درخواست مي شود از سفر به شهرهاي مجاور به طور جدي خودداري کرده و در روزهاي عيد فطر با حضور نيافتن در تجمعات و دورهمي‌ها حافظ سلامت خود و ديگران باشند.
وي با تاکيد بر لزوم قرنطينه شدن مبتلايان، يادآور شد: تمام افرادي که داراي علائم کرونا هستند بايد خود را در منزل قرنطينه کرده و از حضور در جامعه و در بين مردم خودداري کنند.
هاشمي اضافه کرد: ابتلا به ويروس جهش يافته کرونا موسوم به کروناي انگليسي در تمام رده هاي سني مشاهده شده از اين رو مردم بايد بيشتر مراقب جوانان و کودکان خود بوده و همه از ماسک استفاده کنند.

آخرين خبر سيستان و بلوچستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today