برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نیمی از مبتلایان کرونا در دشتستان، امسال کرونا گرفته‌اند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
نیمی از مبتلایان کرونا در دشتستان، امسال کرونا گرفته‌اند

باشگاه خبرنگاران/ رئيس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در خيز چهارم بيماري کرونا تعداد مبتلايان اين شهرستان افزايش‌يافته به‌طوري‌که حدود ۵۰ درصد بيماران مربوط به دو ماه اول امسال است.

ماريا خويش‌دوست، رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار کرد: از زمان شيوع کرونا در شهرستان در حدود ۲۶ هزار تست(پي سي آر و تست سريع) انجام‌گرفته است و هشت هزار و ۸۹۱ مبتلا شناسايي شده‌اند.
وي ادامه داد: از زمان شيوع کرونا تاکنون حدود ۲۲ درصد از مبتلايان به کرونا در استان مربوط به دشتستان بوده است.
رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: در خيز چهارم بيماري کرونا تعداد موارد مثبت شهرستان افزايش‌يافته به‌طوري‌که حدود ۵۰ درصد موارد مثبت شهرستان مربوط به دو ماه اول امسال بوده است.
خويش‌دوست گفت: با توجه به اجراي محدوديت‌ها و رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي از سوي مردم و اصناف، شاهد کند شدن روند بستري‌ها و مبتلايان کرونا هستيم و اميدواريم اين روند کاهشي با رعايت هرچه بيشتر موارد بهداشتي تسريع پيدا کند.
وي افزود: وقتي تعداد مبتلايان افزايش مي‌يابد به دنبال آن تعداد بستري‌ها به ويژه افراد سالمند و افرادي که بيماري‌هاي زمينه‌اي دارند نيز بيشتر مي‌شود که در دو ماه اول سال شاهد افزايش فوتي در شهرستان بوديم و درصد بالايي از فوتي‌هاي شهرستان بيماري ديابت، فشارخون و کليوي داشته‌اند.
رئيس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بيان کرد: بيش از ۴۸ هزار بازديد در يک سال گذشته به همت بازرسان بهداشت محيط انجام‌گرفته که ۳۰۴ واحد صنفي مختلف مهروموم شده‌اند.
خويش‌دوست با تشکر از ائمه جماعات و هيات‌هاي مذهبي در همکاري با حوزه بهداشت و درمان در برگزاري مراسم شب‌هاي قدر، گفت: بيش از ۸۵ درصد اصول بهداشتي(استفاده از ماسک، فاصله اجتماعي، بهداشت فردي و تهويه محل) در اين مراسم‌ رعايت شد و ۴۰ درصد از مراسم‌ نيز در فضاي باز برگزار شد.

آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar