نماد آخرین خبر

علت افزایش سن ازدواج جوانان در چهارمحال‌وبختیاری شناسایی شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
علت افزایش سن ازدواج جوانان در چهارمحال‌وبختیاری شناسایی شود

ايرنا/ معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: علت‌هاي اصلي افزايش سن ازدواج جوانان در استان شناسايي و راهکارهاي کاهش آن ارائه شود.

جعفر مرداني، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري روز يکشنبه در شوراي راهبردي جمعيت چهارمحال و بختياري جمعيت را مؤلفه اصلي قدرت و امنيت اعلام و تاکيد کرد: بررسي‌هاي علمي از سوي مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در استان در خصوص علت‌هاي اصلي افزايش سن ازدواج، رشد نرخ طلاق و کاهش ازدواج انجام و نتيجه يافته‌ها به همراه راهکارهاي کاهش اين مشکلات هر چه سريع‌تر اعلام شود.
وي افزود: سياست‌هاي ۱۴ گانه ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري در خصوص جمعيت، بايد در چهارمحال و بختياري عملياتي و اجرايي شود.
مرداني افزايش جمعيت را داراي ۲ جنبه فرصت و تهديد دانست و يادآور شد: جمعيت کارآمد، تربيت‌يافته و متناسب با ظرفيت‌هاي مطرح به‌عنوان فرصت و نبود برنامه‌ريزي براي افزايش جمعيت، يک تهديد جدي به‌شمار مي‌رود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: با توجه به واقعيت‌هاي جامعه، فرصت‌ها و پتانسيل‌هاي کشور و استان،‌ افزايش جمعيت يک فرصت مطلوب است.
وي گفت: به‌همين منظور مديران دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط، در سطح ملي و استاني بايد برنامه‌ريزي‌هاي کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت خود را منطبق بر واقعيت‌هاي موجود در اين بخش ارائه دهند.
مرداني تاکيد کرد: شناسايي چالش‌ها، تهديدها، فرصت‌ها و عوامل مؤثر در رشد جمعيت چهارمحال و بختياري  در دستور کار دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط قرار گيرد و نتايج آن پس از اولويت‌بندي و تصويب در شوراي راهبردي جمعيت استان، براي اجرا ابلاغ شود.

وي افزود: اعتبار مورد نياز براي انجام طرح‌هاي مطالعاتي و پژوهشي در اين حوزه اختصاص مي‌يابد.
جمعيت‌شناس و عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکزي نيز گفت: مساله جمعيت بر نگرش، رفتار، افکار و خرده‎‌نظام‌هاي اقتصادي تاثير مستقيم دارد.
علي پژهان چهارمحال و بختياري را جزو استان‌هاي مهاجرفرست اعلام و تصريح کرد: در سال ۱۳۹۵ براساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسکن ۴۷ هزار مهاجر از نقاط ديگر کشور به اين استان وارد شده‌اند.
پژهان اظهار داشت: وقتي نرخ رشد اقتصادي به پنج تا ۶ برابر نرخ جمعيت برسد، مي‌توان ادعاي جمعيت مطلوب را برنامه‌ريزي‌ها مطرح کرد.
وي گفت: چهارمحال و بختياري جزو استان‌هاي پُربيکار در سطح کشور به‌شمار مي‌رود.
چهارمحال و بختياري ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعيت دارد.

آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday